Kvalitní pneumatiky jsou zárukou bezpečné jízdy. Současná právní úprava v České republice ukládá majitelům a provozovatelům motorových vozidel povinnost vyměňovat letní pneumatiky za zimní na dobu od 1.11. do 31.3. To pochopitelně neznamená, že musíte mít na svém autě bezpodmínečně zimní gumy, pokud v tomto období vůbec nejezdíte.

Při výběru pneumatik je nejprve nutné se přesvědčit, jaké ráfky ve skutečnosti máte na svém vozidle a jaký rozměr je uveden na pneumatikách, které hodláte nasadit. Rozměr ráfků a pneumatik musí zároveň odpovídat údaji ve velkém technickém průkazu.

331-contipremiumcontact-5

Ulehčit starosti s přezouváním si můžete pořízením celosezónních pneumatik. Univerzální pneumatiky skutečně existují a nabízí je největší česká síť pneuservisů a autoservisů pod označením BestDrive, za níž se skrývá společnost ContiTrade Services, s.r.o., kterou jste až do r. 2010 určitě znali pod názvem Barum. Kromě využití servisních a poradenských služeb si v síti prodejen, které jsou na více než 150 místech v ČR, můžete koupit pneumatiky nejrůznějších rozměrů a typů, od letních, přes zimní až třeba po celosezónní pneumatiky.

Komu se vyplatí celosezónní pneumatiky

Universální pneumatiky jsou určeny pro motoristy, kteří ujedou ročně velice málo kilometrů. Také se vyplatí těm, kteří v zimě téměř nevyjedou. Pro takové řidiče se nevyplatí pořizovat si dvě sady pneumatik zejména proto, že se doporučuje vyměnit všechny pneumatiky po šesti letech, neboť po této době ztrácejí své vlastnosti. Jedna sada tím pádem zbytečně zestárne, ikdyž vzorek je ještě podle předpisu.

celosezoní

Celosezónní pneumatiky mají své výhody i nevýhody:

  • K výhodám patří možnost celoročního užívání, ušetření za výměnu v pneuservisu, lepší vlastnosti v zimě, než mají letní pneumatiky a žádné starosti s termíny výměn
  • Nevýhodou jsou horší výkon a delší brzdná dráha než u všech zimních pneumatik.

Lze konstatovat, že celosezónní pneumatiky jsou sice legální, ale jen velice levnou a spíše nekvalitní náhradou za dvě sady, kterými jsou letní a zimní pneumatiky. Představují pouze kompromis, který na základě výsledků testů nelze doporučit zejména z hlediska bezpečné jízdy. Důkazem je průběh většiny dosud prováděných testů, v nichž universální pneumatiky zatím nikdy neobstály.