Premiéra, v pořadí již třetí, generace sportovně laděného vozu od společnosti Audi, která nese označení TT, proběhla před čtyřmi měsíci na ženevském autosalónu. Nyní je tento vůz již oficiálně zařazen do výroby a my se nemůžeme dočkat, až se začnou první kusy prohánět i na našich silnicích.

Výroba vozu byla zahájena na konci července v Maďarsku, přesněji v továrně u města Györ. Tato továrna má již s modelem TT bohaté zkušenosti, jelikož byly právě zde vyráběny i předchozí generace tohoto vozu. O tom svědčí také ten fakt, že z 30 000 zaměstnanců firmy se právě tři tisíce z nich přímo podílí na výrobě tohoto automobilu a všichni byli vysláni na speciální školení do německých továren, kde se učili specifika tohoto nového vozu.

2

Třetí generace TT je postavena na platformě MQB. Avšak nenechte se zmást, od Golfu či A3 se tento vůz výrazně liší. Sdílí s nimi jen několik málo částí jako jsou například části podlahy. Většina skeletu je však naprosto specifická a od zbylých modelů odlišná.

3

Při zahájení prodeje bude TT dostupné pouze ve třech motorových verzích. Benzínové agregáty bude zastupovat 2.0 TFSI o výkonu 169 kW, který bude pohánět přední kola přes manuální převodovku, popřípadě všechna čtyři přes dvojspojku S tronic. Výkonnější benzínová verze v sobě bude ukrývat motor o výkonu 228 kW a tato verze bude nést označení TTS. Turbodiesely jsou zde zastoupeny 2.0 TDI ultra o výkonu 135 kW.

4

Výrobce tohoto sportu doufá ve stejný úspěch, jaký zažily dvě předchozí generace, kterých se prodalo k půl milionu kusů. Debut si nová verze zatím odbyla jen v kupé, avšak s roadsterem se taktéž počítá. Spekuluje se však i o další karosářské rozšíření, které by mohlo přinést například SUV či sportovně laděného sedanu. V současné době se v továrně v Györu vyrábí také Audi A3 sedan a Audi A3 Cabriolet.

5