100. narozeniny společnosti BMW se pomalu a jistě blíží. Jak tomu tak bývá, BMW si pro tuto speciální událost připravilo překvapení nejen pro sebe, ale hlavně pro své fanoušky a zákazníky. Tím překvapením nebude nic jiného, než představené vozu BMW i9, který se postaví nad současnou i8.

První zmínky o tomto voze se objevily již minulý rok a to ve spojitosti se spekulacemi ohledně rozšiřování řady i. Další zprávy pak přinesly informaci, která prozrazovala, že i9 bude sportovní čtyřdveřový sedan využívající technologie současné i8. Momentální informace však z toho vozu dělají absolutní bombu, která se postaví na úplný vrchol řady i a celé hierarchie mnichovské automobilky.

2

Jak již bylo řečeno, tento vůz by měl být oslavou kulatého výročí automobilky. Měl by v sobě snoubit tradici a preciznost celé společnosti a navázat tak na model M1. Od svého méně výkonnějšího sourozence i8 by se měl lišit v použití agregátu výkonu. Zatímco i8 disponuje přeplňovaným tříválcem o objemu 1,5 litru a elektromotorem, s celkovým výkonem 266 kW a točivým momentem 570 N.m., i9 by měl disponovat kombinací šestiválce a elektromotoru. Tento motor by měl podávat oproti i8 výrazně vyšší výkon.

3

Větší a těžší motor se společně s výkonnější baterií projeví na váze vozu. Ta by však měla být v úměrné míře, která se nebude příliš lišit od i8. To zajistí především hojné využití kompozitních materiálů a lehkých slitin v celé konstrukci vozu.

4

Automobil by se měl zařadit do skupiny superautomobilů schopných zrychlit z nuly na sto pod čtyři vteřiny. Maximální rychlost by pak měla být omezena na 250 km/h.

5

V souvislosti s pojmenováním vozu se spekulovalo také o označení i10, které by lépe vystihovalo ono výročí společnosti BMW. Od plánu se však ustoupilo už jen z důvodu využívání tohoto označení společností Hyundai.