Lancer a jeho současná řada je ta poslední. A proto je zapotřebí její vzhled lehce osvěžit.
O tom že je současné osmá generace Lanceru bohužel ta úplně poslední, které se dočkáme, a že se nové sedany ani hatchbacky už nevyvíjejí, jsme vás již informovali. Jeho plány jsou již deset let staré a svou premiéru si odbyl v roce 2007. Jedná se tak o již poměrně starší vůz, který však za ty roky vůbec neztratil na své atraktivitě. Tu podpořil také facelift z roku 2011, který mu přidal žraločí tlamu a další modernější prvky.

milasp20_51f2ea4186066

Rok se však s rokem opět sešel a Lancer o sobě chce dát opět vědět. Ještě tento rok, projde dalším faceliftem, o kterém toho sice zatím moc nevíme, ale je jisté že bude. Nejspíše se projeví ponejvíce na přídi vozu, kdy maska dostane tvary Dynamic Shield, které obdržel také současný Outlander. Takto předělaný Lancer by se měl dostat i na evropský trh.

mila20_51f2ea40ea9bf

Samotná automobilka se do budoucna chce vrhnout do mainstreamového trhu a to především v oblasti SUV, crossoverů a vozů s hybridními pohony zkrátka na vozy, na které momentální zákazník opravdu slyší. Znamená to však konec těmto starým dobrým legendám, které voněly benzínem a spálenými pneumatikami. Onoho faceliftu se již nedočká ani Lancer Evo X. Tři diamanty se stáhly i ze soutěže Dakar a dokonce zrušily výrobu i středního sedanu. Nevyšla ani spolupráce s aliancí Renaul-Nissan a tak Mitsubishi partnera pro vývoj stále hledá. Možná jím nakonec bude samotný Nissan.

mila40_51f2ea4140b08

Prodeji se však alespoň v Evropě daří. Během tohoto roku stoupl o 7% a i přesto, že je Mitsubishi stále jen menšinovou značkou, na své prodeje si nemůže stěžovat. Jen u nás se prodalo 502 aut oproti loňským 275. Lancerů z toho čísla však bylo jen 67 kusů. A to i přesto, že nejzákladnější verze tohoto vozu startuje již pod hranicí tří set tisíc korun.

mila00_51f2ea406ba7d