Každá větší firma hledá možnosti, jak optimalizovat své výdaje. Škrty většinou pocítí zaměstnanci, ale stačí se více zamyslet a ušetřit několik desetitisíců se dá i na pneumatikách vozového parku.

Celoroční dodávkové pneu totiž nemusí být za každou cenu výhodnější. Většina správců firemní flotily upřednostňuje tento typ před sezónními z prostého důvodu, pneumatiku jednou nechají nazout a pak se již jen jezdí a jezdí. Je však velmi důležité zvážit všechny výhody i nevýhody, proto vám dnes přinášíme krátký přehled, abyste se dokázali na trhu lépe zorientovat.

Dodávky a jejich provoz je velmi náročný, vozy jsou v pohybu každý den a často překonávají nejrůznější nástrahy velkoměst. Je potřeba brát v potaz maximální zatížení vozu, v případě překročení nad mezní hodnoty dochází k rychlejšímu opotřebování nejenom pneumatik, ale také tlumičů a celého podvozku.

Letní pneumatiky bodují v bezpečnosti

Letní dodávkové pneu dosahují lepších hodnot během letní sezóny, byly totiž vyvinuty speciálně pro podmínky teplejšího prostředí. Díky tomuto uzpůsobení dosahují výrazně lepší účinnosti při brzdění na suchém povrchu. I na mokrém povrchu vůz s letním obutím zabrzdí dřív, než v případě celoročního obutí. Avšak zde nejsou rozdíly již tak markantní. Jako ideální letní dodávkovou pneumatiku lze doporučit Barum Vanis 2, která má nejlepší poměr mezi cenou a výkonem.

dodávkové pneu

Celoroční pneumatiky ušetří čas a peníze

Nejlepší bude si všechno ukázat na ilustračním příkladu. Když se řekně ušetření, tak si mnoho vybaví slevu pár korun, avšak v tomto případě může vaše firma ušetřit klidně desetitisíce.

Firma DodávkaExpress disponuje 10 dodávkových vozů, které je potřeba přezout z letního obutí na zimní. Přezutí v spřízněném pneuservisu vyjde na 1000 Kč za vůz, vozidlo dále musí někdo do servisu dovést, počkat na výměnu a zase odvést zpátky na centrálu. Celý tento proces zabere 3 hodiny a v případě hodinové mzdy řidiče 250 Kč v součtu tato “operace” vyjde na 750 Kč. Dále je potřeba připočítat projetou naftu, uskladnění druhé sady gum a také náklady ztracené příležitosti, protože vůz nemohl být využíván pro své účely. V celkovém součtu přezutí jednoho vozu vyjde minimálně na 3000 Kč. V případě přezutí 10 vozů a absolvování přezutí 2x do roka firma tratí téměř 60000 Kč. A teď si představte, že váš vozový park je desetkrát tak veliký.

Jak sami vidíte použitím celoročního obutí lze ušetřit nemalé peníze, avšak je potřeba brát také zřetel na podmínky provozu. Celoroční pneumatiky se v jízdních vlastnostech nevyrovnají zimnímu obutí. Pro městské podmínky jsou jejich vlastnosti ideální, ale v případě použití ve vyšší nadmořské výšce se použití nedoporučuje a je lepší zvolit zimní obutí. Nejkvalitnější prémiovou celoroční dodávkovou pneu je v současnosti Vanco FourSeason od renomovaného  výrobce Continental.