Konečně jsme se dočkali faceliftu nové generace VW Pola GTI, který s sebou přinesl opravdu mnoho pozitiv. Mezi ně patří například zvýšení výkonu, nová převodovka a v neposlední řadě také surová maska chladiče. V poslední době se u Volkswagenu rozjel trend montování do malých hot-hatchů všech značek dvouspojkové převodovky DSG s pádly pod volanty.

Ta jsou sice cool, ale jak se ukázalo zvyk je železná košile a v tomto případě je tento zvyk okořeněn o zážitek a proto si mnozí zákazníci doslova vykřičeli klasický šestistupňový manuál. Ten nyní přichází i do faceliftovaného Pola GTI. To bychom měli bez problému poznat podle omlazené přední masky. Při pohledu vzadu však asi budeme chvíli váhat. Toto nové Polo dostává také nový vzhled kol a i samotného volantu. Co zůstává je však kostkované čalounění vozu.

2

Tento nový mazlík bude svým starším bratrům ukazovat téměř nepozměněnou záď díky navýšení výkonu. O ten se postaral nový motor 1,8 TSI o výkonu 141 kW, což je poměrně příjemný nárůst výkonu zvláště pak, vezmeme-li v potaz celkovou váhu vozu. Točivý moment díky tomuto motoru pak dokonce velmi výrazně stoupl a to na 320 N.m.. Z nuly na sto se nové Polo dostane za 6,7 sekundy a maximální rychlosti dosáhne v 236 km/h. Ona zmiňovaná převodovka DSG však stále zůstává v nabídce na přání zákazníka. Takže pokud milujete pádlování, žádný problém.

3

Podrobnější informace o celém vozu se dozvíme na autosalónu, kde bude nové Polo GTI plně odhaleno. Dá se však předpokládat, že se prodej vozu stihne ještě letos a ceny budou odpovídat současnému stavu.

4

Pokud tedy patříte mezi milovníky nadupaných Hot-hatchů, je nové Polo naprosto ideální. Popřípadě ho můžete pořídit svým ratolestem, pro které je takovýto vůz jako stvořený.

5