Asi každý automobilový fanoušek má svůj vysněný vůz, který by si velmi přál, ale tak nějak ví, že na něj nikdy nebude mít finance. Pojďme si nyní trochu pohrát s fantazií a ukázat si, jak by vypadaly ty nejikoničtější vozy, po kterých každý touží, kdyby měly být přeci jen o něco přístupnější obyčejným zákazníkům.
Pokud si opravdu budeme chtít představit automobily těch nejvěhlasnějších značek v takovém provedení, abychom jejich cenu sklepali co nejníže, budeme muset sáhnout i do jejich designu. V minulosti platilo pravidlo, že pokud měla být pořizovací cena vozu co nejnižší, auto se osadilo nelakovanými nárazníky a plechovými koly.

ceca20_544a0743de5f1

My vám nyní ukážeme výtvor nezávislého maďarského designéra, který se skrývá pod přezdívkou X-Tomi. Ten použil snímky vozů, na které aplikoval nejrůznější levné díly, od levných plastových předních nárazníků až po plechová kola. Výsledek jeho snažení je opravdu zajímavý. Některé vozy vypadají poměrně vkusně a zajímavě, jiné se však nedají označit jinak než za divné.

lmhu20_544a0745784e1

Tento grafický výtvor je důkazem toho, že celkový ladný vzhled vozu nedělají jen křivky, ale také jednotlivé detaily. A stejně tak jako dělají šaty člověka, tak automobil dělají kola. Zatímco plastové díly nepůsobí u všech vozů zas tak hrozně, plechová kola nesluší ani jednomu z vozů.

bm4420_544a0743c5b0b

Zajímavé je to, že v některých zemích se dokonce rychlá auta, která již od počátku cílí na výkon a vzhled, prodávají s plechovými koly a nelakovanými předními nárazníky. Příkladem může být například Japonsko a Toyota GT86. Ta se zde s těmito prvky prodávala. Tato verze vozu byla určena pro tunery, kteří si automobil hned po koupi začnou individuálně upravovat, takže by jim tovární kola a nárazníky byly k ničemu. Je tedy dobře, že automobilky ještě nezačali s takovýmto designovým harakiri, jen aby uspokojily svého zákazníka.

autt20_544a0743ab13e