Tak i takto nějak by se dal popsat nejnovější počin francouzské automobilky Citroën, která v minulém týdnu umožnila novinářům otestovat její zbrusu nové SUV, které nese právě označení Cactus. Okolo tohoto městského sukulentu bylo již od začátku automobilku vytvářeno veliké tajemno a napětí.
Jeho odhalování po kouscích trvalo až příliš dlouho. Pravdou však zůstává ten fakt, že toto SUV zase o trochu více setře každodenní šeď z městských ulic. Tvůrci Cactusu si totiž dali opravdu velmi záležen ta designu vozu a to jak exteriéru, tak i interiéru. U interiéru návštěvníka vozu okamžitě zaujme přístrojová deska, která si nehraje na klauna z manéže, ale suchar to také není. Hlavním cílem inženýrů byla minimalizace počtu tlačítek.
Díky tomu nalezneme například u motoru s manuální převodovkou na celé desce jen 14 stlačitelných bodů. Z toho hned sedm z nich náleží dotykovému, sedmipalcovému displeji. Ten zobrazuje téměř veškerá nastavení vozu od klimatizace, přes rádio, až po parkovací kameru, navigační systém a interní nastavení vozidla.
Pro našince je dobrou zprávou, že vůz s námi bude komunikovat v češtině ve všech výbavových verzích.
Co však displejů týká, ještě nekončíme. Další si totiž našel místo před nekruhovým volantem a zobrazuje údaje o rychlosti, tempomat či rádce vhodných převodových stupňů.
Otáčkoměr by jste zde však hledali jen marně. Stejně tak zde budete postrádat klasický palubní počítač, který se zobrazuje na centrálním displeji po stisknutí daného tlačítka.
Design exteriéru působí velmi nápaditě a příjemně. Hned na první pohled člověka zaujme úprava bočních stran vozu a předních náraznících. Ten je nazýván Airbump a kromě estetické funkce má také funkci ochranou, před nejrůznějšími oděrkami a dalšími defekty karoserie. Díky němu vypadá nový Cactus velmi moderně a dynamicky.