Ostřejší verze modelu Focus, tedy ta s označením ST, by se měla dočkat také naftového motoru. Alespoň takovou informaci oznámila samotná automobilka. Dále však Ford toto sdělení nijak nekomentoval, a tak nechal tuto informaci otevřenou spekulacím, jaký motor to nakonec bude. Důvod tohoto motoru je jasný, a to hlavně možnost konkurování vozu Volkswagen Golf GTD. Tento vůz disponuje výkonem 135 kW. Z hlediska dostupných motorů, které má Ford k dispozici, tak přichází v úvahu pouze 2.0 Duratorq TDCi, který ale nabízí pouze 103 kW.

Více než posílení tohoto výkonu se dá očekávat rozšíření spolupráce s koncernem PSA. Ten totiž dodává motory do vozů Citroën DS5 a Peugeot 508, a to v podobě dvoulitrového turbodieselu 2.0 BlueHDi, který dosahuje výkonu 133 kW. A tak se dá očekávat, že právě tato cesta bude pro Ford tou nejlepší a nejpřijatelnější. To by navíc znamenalo i poměrně příznivou spotřebu, která by se měla bez problémů udržet pod hodnotou pěti litrů na 100 ujetých kilometrů. A právě tato naftová verze tak pravděpodobně doplní již avizovaný benzinový čtyřválec o výkonu 250 koní.