Japonská automobilka Mazda si pro nás již delší dobu připravuje zbrusu nový sporťák, jehož premiéra je plánovaná až za tři roky. Během celého vývoje jsou do světa vypouštěny nejrůznější informace o tom, jak bude vůz vypadat a na co se můžeme těšit pod jeho kapotou. Nyní na svět prosákly další informace, ze kterých máme opravdu radost.

Tento model, by měl navazovat na své předchůdce, Mazdu RX-7 a RX-8. Stejně tak jako tito předchůdci, by měl i tento vůz dostat nový motor s rotačním pístem. Debaty se však vedou nad tím, zdali bude motor atmosférický nebo přeplňovaný. Postavený prototyp motoru určeného pro tento vůz dosahoval, podle interních zdrojů, výkonu 225 kW. Při použití turbodmychadel, jako jsou například twin-scroll, by se mohl výkon vyšplhat až na 335 kW. Tím by se automobilka vyhnula příliš nízkému výkonu vozidla.
Ředitel automobilky Mazda tvrdí, že automobil turbodmychadla dostane zřejmě až v průběhu svého životního cyklu, nikoliv však hned na začátku. Hlavně z důvodu stisku plynového pedálu a lineárního přenosu točivého momentu. Problém by však mohl nastat v emisních normách, které již vyřadili ze hry Mazdu RX-8 v Evropě, právě z důvodu neplnění těchto norem.
S takto silným výkonem, bude muset být pozměněna také platforma, na které bude vůz stát. Původně bylo počítáno s platformou, která je použita i u nové MX-5.

Tato platforma by ale již zřejmě nezvládla výkon vozu a tak v úvahu přichází výrazně upravená platforma modelu RX-8. To by nebylo vůbec na škodu, jelikož je tato platforma dobrá a již v základu poměrně tuhá.
Mazda má ještě dostatek času, aby projednala veškeré možné varianty a rozhodla se pro finální podobu vozu. Prodej je totiž ohlášen až na rok 2017. Jasný také není ani název vozu. Hovoří se zatím o dvou verzích a to bud nové Mazdě RX-7 nebo modelu RX-9, který má automobilka taktéž zaregistrovaný.