BMW M2 již není jen předmětem debat a spekulací. Jedná se o potvrzený model, o kterém se velmi mnoho mluví, ale podobu vozu zatím neznáme, protože je velmi přísně střežená. Některé z detailů se však nyní přeci jen prodraly na povrch světa a my vám je nyní přinášíme.
Pod kapotou tohoto nového mnichovského dravce by měl šlapat přeplňovaný třílitrový šestiválec s přímým vstřikováním. Přestože stejnou pohonnou jednotku mají i současné a větší M4. Podle slov šéfa divize BMW M GmbH, by se však nemělo jednat o stejný agregát.

2

Tento nový šestiválec, který je určen pro nové sportovní kupé s označením S57B30 bude vycházet ze zcela nově vyvíjeného motoru, který by si měl odbýt svou premiéru v nové generaci řady 7. Ta by měla být také představena příští rok. Srdce M4 naopak vychází se stávajícího agregátu s interním označením N55.

3

Toto nové kupé by mohlo dosáhnout výkonu až 400 koní, díky přeplňování. Největší starostí BMW je tedy nyní ten problém, aby se nový model příliš nepřiblížil stávající M4, která nabízí výkon 431 koní. I z toho důvodu jsou agregáty prozatím naladěny na výkon 375 koní.

2016-bmw-m2-rendering

K dispozici budou dvě převodovky. První, po které sáhnou vyznavači tradičního způsobu řazení, je šestistupňový manuál. Druhá varianta je dvouspojka se sedmi stupni a pádly pod volantem. Automobil bude mít poháněnou zadní nápravu, jak je tomu u vozů divize GmbH tradicí. Spekuluje se však i o tom, že některé trhy se dočkají verze s pohonem všech čtyř kol.

Oproti současné M235i se nová M2 nebude lišit jen výkonnějším motorem a dravějším vzhledem. Dolů by měla klesnout i váha o což se postará značné množství karbonových součástí.
Nové BMW bychom měli poprvé vidět příští rok na podzimním frankfurtském autosalónu. A první exempláře by se po silnicích měly začít prohánět ke konci příštího roku. Následující rok přinese také verzi kabrio.