BMW na letošní rok přichystalo dvě poměrně zajímavé novinky, které se zároveň také spojí. Tou první je určitě facelift modelu X3, a tou druhou je vyvinutí zcela nového dvoulitrového turbodieselu. A jak už mnozí jistě tušíte, ty budou součástí právě faceliftované X-trojky. Jedná se o třetí generaci tohoto motoru, přičemž ta první vyla představena již v roce 1998. Nejnovější verze slibuje zcela novou konstrukci B47, která zajistí také plnění nejpřísnější emisní normy, a to Euro 6.

Samozřejmě spolu s tím by se vozy měli dočkat také snížené spotřeby, a to o 0,1 až 0,4 litru. Motor bude k dispozici hned ve dvou provedeních, a to ve dvou výkonnostních stupních. První výkonnostní stupeň počítá s výkonem110 kW, a ten druhý s o něco vyšším, a to 140 kW. Stejně jako u předchozích verzí, i zde se bude o přeplňování starat jedno turbodmychadlo, a přesný objem bude již poměrně tradičních 1995 centimetrů krychlových. A jak již bylo zmíněno, jako první se tohoto motoru dočká vůz BMW X3, a další by měli rozhodně následovat, přičemž předchozí verze by tedy měli pomalu ale jistě končit.