Japonská automobilka Mazda, tedy konkrétně její vozy jsou známé nejenom kvalitou, ale také tím, že ty poslední vozy byly výlučně s pohonem předních kol. A to přesto, že v minulosti tomu bylo naopak. Poslední informace však naznačují, že by se Mazda měla k tomuto pohonu, tedy pohonu zadních kol opět vrátit. Tím hlavním důvodem by měla být především snaha odlišit se od konkurence a získat tak mnohem více zákazníků.

Zajímavé však je, že tato myšlenka rozhodně automobilku nesjednocuje, právě naopak. Pro navrácení zadního pohonu jsou především výše a středně postavení inženýři, kteří právě v této změně vidí velkou příležitost. Naopak proti nim stojí vrcholový management, který v této změně v žádném případě nespatřuje krok kupředu, ale naopak krok zpět. Tím hlavním důvodem jejich odmítání jsou peníze. Tedy pravděpodobné zvýšení ceny vozu, které by změna celé této koncepce přinesla. Určitě je k těmto názorům vede i strategie BMW nebo automobilky Mercedes-Benz, kdy se obě dvě taktéž rozhodly pouze pro přední pohony. Na druhou změnu kdo by měl zájem o zadní pohon, věděl by přesně, kam jít – k Mazdě.