Když došlo na představení nové generace vozu Mazda 3, bylo také zmíněno, že by se inženýři chtěli pokusit i o verzi MPS. Mělo by se jednat o vrcholnou verzi tohoto vozu a pro mnohé bude možná překvapením, že automobilka chce zůstat u atmosférických jednotek. A to i přesto, že většina automobilek se od nich raději odklání a využívá pro své vozy motory přeplňované. Tento přesun je logický hlavně z pohledu přísných emisních norem, které přeplňované motory dokážou bez jakýchkoliv problémů plnit. Právě atmosférické motory jsou právě v tomto ohledu problémem.

Nikoliv však u tohoto japonského výrobce, který v posledních letech vyvinul unikátní motory Skyactiv, které se mohou pyšnit nejenom velmi nízkou spotřebou paliva, ale také i samotnými emisemi. Z tohoto pohledu už je volba těchto motorů naprosto logická. Navíc je u nich možnost skutečně velkého výkonu. Ačkoliv to ještě nebylo automobilkou potvrzeno, jeden z inženýrů Mazdy potvrdil, že dvoulitrový motor z této edice bude schopen dosahovat výkonu skvělých 147 kW. To by znamenalo zrychlení z 0 na 100 kilometrů v hodině pod sedm sekund.