S každým novým modelem vozu se posouvá hranice nejrůznějších asistentů řízení dál a dál. Postupem času budeme zajisté svědky automatizace kompletně celého vozu, který se začne stále více stávat autonomní jednotkou, jejíž cílem bude vás dopravit na místo, aniž byste museli vyvíjet jakoukoliv aktivitu a byla zajištěna vaše maximální bezpečnost.

Budoucnost by tak měla přinést automobily, které budou řízeny automatickými systémy. Již dnes nejrůznější systémy mapují prostředí okolo vozidla a vyhodnocují možné nebezpečí, na které poté také adekvátně reagují. Tato vlastnost bude stále více prohlubována a dovedena až k takové dokonalosti, že se absolutně anulují veškeré nehody na silnicích, popřípadě jiných komunikačních systémech, které budou pro pohyb takovýchto automobilů sloužit.

2
S tím, že půjde vývoj vozů právě takovýmto směrem, počítá již dnes téměř každá automobilka. A není tomu jinak ani u Jaguar Land Roveru. Tento holding nyní představil koncept svých asistentů, které již lehce připomínají brzkou budoucnost. Jako svůj prozatím vrcholný výtvor označil tzv. „virtual windscreen“, což je technologie pomáhající přímo při řízení na silničním okruhu.
Tento systém by se měl objevit ve voze, na kterém momentálně automobilka pilně pracuje.

Mělo by se jednat o inteligentní vůz, který se snaží omezit nehodovost tak, že snižuje rozptylování řidiče na minimum. Základem je umělá inteligence, která rozpozná řidiče, již podle předem získaných informací. Dané informace vyhodnotí a vůz se danému řidiči přizpůsobí. Automobil bude také komunikovat s vaším chytrým telefonem a bude se řídit podle dat v něm nastavených.
Funkce windscreen pak využívá celého předního skla jako displeje. Zobrazují se tak na něm například informace o rychlosti, navigace či ikony varování.