Bez moderních technologií by to v dnešní době zkrátka nešlo. Dnes jsou v podstatě již všude a ani automobilům se nevyhnuly. Zejména v poslední době se rozšiřují technologie týkající se konektivity, elektroniky a dotykových technologií a nevyhnulo se to ani automobilům. Pojďme se společně podívat, co zajímavého automobily v příštích letech čeká.

Vznětový benzinový motor

Benzinový motor bez svíček je věc, na které v minulosti pracoval Mercedes, leč neúspěšně. Jediný kdo to zatím umí je Mazda a její inženýři. Ti se do budoucna chtějí vyhýbat přeplňovaným motorům kde jen to půjde. Výsledkem by měla být druhý generace motorů Skyactive, která by měla vzniknout do roku 2020 a bude jen a jen vznětová. Výsledkem by měla být vysoká účinnost a nízká spotřeba.

Chytrý stop-start

Technologie Stop-start je řidiči celkem dost nenáviděná. Často funguje chaoticky, je doprovázena vibracemi a často se deaktivuje při studeném motoru. Optimisté ale doufají, že vše vyřeší nová metodika měření spotřeby. Připravuje se také propojení tohoto systému s navigačními systémy a kamerami, aby docházelo k jeho promyšlenější činnosti.

Aktivní aerodynamika

Současné vozy pracují s technologií uzavírání lamel v předním nárazníku a vysunováním zadního spoileru ve vyšších rychlostech, či natáčením křídla při brždění. Ovšem možnosti aktivní aerodynamiky jsou mnohem širší. Mercedes si například nyní hraje s možností prodloužení zadní části vozu ve vyšších rychlostech, což by mělo výrazně snížit odpor vzduchu. Podobných řešení se pak nabízí celá řada.

Grafen

Tento materiál se stává předmětem nejen mnoha sci-fi románů, ale také se dostává do úvah automobilových inženýrů. Jedná se o pružný, transparentní, elektrický a tepelně vodivý materiál, který je 200 krát pevnější než ocel. Je to voštinová uhlíková mřížka o tloušťce atomu. Pokud se použije v kompozitních materiálech, bude možné snížit váhu karoserie až o třetinu. O možnosti použití v karoseriích s integrovanými obvody a displejích nemluvě. Momentálně probíhají masivní investice do této technologie.