Škoda Octavia by se dala celkově označit za nejpopulárnější vůz na našem území a také za vlajkovou loď celé společnosti Škoda. Nová řada tohoto vozu je stejně tak, jako její předešlé sestry, vyráběna v několika variantách, jak tvarových, tak i motorových.

O potenciálu Octavie svědčí také ten fakt, že je vyráběna i v ostré verzi RS. A právě koncept Škoda 130 RS uzpůsobená pro rally závody letos slaví 40 let. V rámci těchto oslav se firma Benet Automotiv, tedy firma která se specializuje na úpravy a přestavby škodovek, rozhodla vytvořit funkční prototyp s motorem vzadu. Avšak ani ve Škoda auto nezůstalo toto výročí bez povšimnutí. Na povrch vyšla informace, která prozradila, že automobilka se v rámci tohoto výročí rozhodla vytvořit speciální verzi modelu Škoda Octavia RS.

2
Co se vzhledu týče, tato verze Eresa by neměla projít žádnou výraznější proměnou. Pouze na počest onoho slavného, a na tu dobu motorově velmi solidního kupátka, by se na mí měly objevit racingové polepy. Kde se však tento model dočká nejvíce změn je motor TSI. Přesné parametry ještě samozřejmě nejsou známy. Pokud se však podíváme k mateřskému koncernu Volkswagen, u kterého se již ostré verze 2.0 TSI objevily, nemusíme se asi dlouho zamýšlet. Škodě si stačí jen vybrat a získat svolení s umístěním těchto motorů do jejich vozu.

3
Jisté je tak jen to, že tento vůz zůstane u pohonu předních kol, kde by byl velmi pěkný motor o objemu dvou litrů a výkonu 280 koní, který je nyní k nalezené v aktuálním modelu Seat Leon Cupra. Ovšem dočkat se můžeme i méně silných variant jako například u Golfu GTI Performance.

4

S motorem tedy zákonitě musí dorazit i zlepšení podvozku a brzdy, zvýšené svornosti diferenciálu a popřípadě i estetických změn v podobě barevných kombinací v interiéru a již předem avizovaných polepů.

Tento vůz by tak měl být zkrátka decentní vzpomínkou na legendární Škoda 130 RS a jeho další nástupce.

130RS