Vodík, jako pohonná hmota pro auto, byl ještě před nedávnem utopií. Velice tichý chod motoru, tankování stejně rychlé jako u benzínu, žádné výfukové plyny škodlivé pro ekologii, pouze pára, to jsou efekty vodíkového pohonu. Dnes už to tak nepředstavitelné není, jelikož i v běžném provozu se můžeme setkat s auty na vodík.
Průkopníky v tomto směru jsou automobilky BMW a Toyota, které podepsaly dohodu o spolupráci na konci roku 2013. Již dva roky před tímto krokem se obě společnosti rozhodly společně zkoumat šetrné technologie a výsledkem by mohl být zcela nový automobil BMW i3 s pohonem na vodíkové palivové články.
Vodíkový pohonný systém by údajně měl vycházet z modelu Toyota Mirai, což je první vodíkové auto značky Toyota, které je již reálně očekáváno nejprve na japonských na automobilových trzích počátkem roku 2015. V létě toho roku by pak měla následovat Evropa a USA. Slovo Mirai znamená v japonštině budoucnost, což plně vystihuje vodíkový pohon.
Všeobecně se očekávalo, že nejvíce se budou automobilky světa zaměřovat na vývoj elektromobilů. Ovšem společnost Toyota na rozdíl od ostatních sází spíše na hybridy. Dosud nejprodávanějším hybridem na světě je Toyota Prius a poslední prototypy auta na vodík, který budeme mít možnost si v příštím roce pořídit i u nás. Předpokladem je ovšem rozvinutá vodíková infrastruktura, která je prozatím na potřebné úrovni kromě Japonska pouze v Kalifornii, ve Skandinávii a v Německu.
Vodík je pohonem budoucnosti. Automobily poháněné palivovými články by měly být šetrné k životnímu prostředí a z hlediska přírodních zdrojů je vodík mnohem snadněji získatelný než ropa a jiné suroviny. Vodík se může vyrábět pomocí energie slunce, větru a dalších dosažitelných přírodních zdrojů. Oproti elektřině se lépe ukládá do baterií a také se snadno skladuje. Z hlediska životního prostředí jsou podstatné nulové emise.