Věděli jste, že jeden ze třech malých městských vozů, prodaných v Evropě, je značky Fiat? To je docela pozoruhodné číslo. Italský výrobce je na tuto skutečnost zatraceně hrdý a nyní se rozhodl rozšířit svůj arzenál i o model, který je vhodný do terénu. Do terénní podoby byl oblečen vůz Fiat Panda a jeho celý název zní Fiat Panda Cross.

Rozdíl mezi běžnou Pandou a Pandou Cross je stejný jako mezi Octávií a Octávií Scout, byla lehce změněna podoba vozu, aby vypadal robustněji. Jízdní vlastnosti, i samotná výbava, se rovněž dočkala vylepšení. Fiat Panda je vůz do města, verze Cross umožní uživatelům vyrazit i mimo město a to i do terénu. Nemluvíme sice o skalách a neprostupném bahně, ale údajně by si měl vůz poradit i s tvrdším lesním terénem.

1

Běžná Panda má pohon jen na přední kola, model Cross má pohon 4×4. Pro většinu lidí je až komické, proč se výrobce rozhodl udělat zrovna z tohoto malého vozítka terénní vůz. Ačkoliv by si někdo mohl myslet, že se auto pohání tím, že řidič napne z okénka kapesník a vyčká na vhodný větřík, tak pravda je taková, že jsou k dispozici rovnou dva motory.

2

Na výběr je z 1,3 litrového Multijet turbo dieselu, který má 79 koní, a turbo benzínu s 89 koňmi. Oba motory mají manuální převodovky, naftový má pět rychlostí a benzinový šest rychlostí. Benzinový motor je značně hlučnější. Ačkoliv vypadá toto vozítko elegantně, tak je zcela bez citu a při první jízdě to může řidiče až odrazovat.

3

Vůz byl ovšem testován jen na rozbitých silnicích na jihu Itálie a zatím může být jen v našich představách, jak by vůz dopadl, kdyby poznal skutečný terén. Milovníci Fiatů však vědí své a pokud má někdo tuto značku v lásce, tak si může pořídit model Cross do města a nebát se silnějších výmolů na silnici.