Tento nejnovější sportovní sedan se začal prodávat i na našem trhu a tak si přineseme krátkou recenzi o tomto dravci. Již na první pohled je jasné, že se jedná o automobil, se kterým si není radno zahrávat. Celý automobil se od svých předchůdců, ke zklamání mnoha fanoušků tohoto vozu, liší jen minimálně což je podle nás škoda, některé změny se zde však přeci jen najdou a ty nám náladu zase zvednou.
Celkový výška a délka karoserie se liší od svého předchůdce jen minimálně. Karoserie se však stala tužší a pevnější a to díky použité vysokopevnostní oceli. Na některých místech se tuhost zvedla až o 30-40%.
Největší změny se odehrály na podvozku, kdy se prodloužil rozvor o 25 mm. Dále došlo k zpevnění nápravnice, ztužily se pouzdra ramen, použil se silnější stabilizátor a pružiny dostaly také trochu více tuhosti. Stejné změny se automobil dočkal jak v přední, tak i v zadní části vozu. Nejpyšnější jsou však u Subaru na nové, vyladěné řízení s hydraulickým posilovačem. Ten napomáhá k mnohem vyšší ochotě zatáčet i při vysokém příčném zrychlení a také k lepším reakcím na pohyby, které by měl být srovnatelné s Porsche 911.
Vylepšení se dočkal i motor s převodovkou. Nové naladění ECU slibuje lepší odezvu na plynový pedál a větší citlivost snímače pedálu plynu. Manuální šestikvalt poskytuje lepší zpětnou vazbu a tiší zpátečku. Co se vzhledu týče, tak Subaru WRX STI působí stejně tak jako jeho předchůdci velmi dravým dojmem, který podtrhuje klasický oceánová modř u dravých vozů Subaru často používaná.
Tento vůz je určen každému milovníkovi rychlosti, který si neláme hlavu se spotřebou a rád si užívá vysokých rychlostí, nejen na silnici, ale i v mírně nezpevněném terénu, například na štěrku, či rozdroleném asfaltu. Je to vůz, který je určen zkušeným jezdcům, kteří z něj nebudou mít respekt a v jejichž rukách se automobil přemění z bestie na ladného, ale rychlého plnokrevníka.