Před nedávnem Ford vyslovil svou myšlenku ohledně třetí generace ostrého Hot-hatche Ford Focus RS. Včera, tedy třetího února svému slovu dostál a zveřejnil fotografie nové podoby tohoto automobilu, který svému řidiči přináší obrovské množství adrenalinu, zábavy, ale také pokušení.

Ostré verze Focusu vždy dávali jasné najevo, co se v nich ukrývá. Výrazně dravý bodykit, velká křídla, vytažené blatníky, to vše byly jasné vizitky, kterými se Focusy prezentovaly. V případě zveřejněné novinky však může dojít k lehkému rozčarování. Nový model totiž od své agrese ustoupil.

fofo30_54d0d70dbefd4

Auto sice disponuje opravdu velkou a do široka roztaženou maskou chladiče, doplněnou o agresivněji stylizované názazníky s funkčními nasávacími otvory. Prahy se však od standardní verze vozu neliší téměř vůbec, a blatníky jsou rozšířené jen minimálně. Chuť však trochu zlepšuje velké surfařské prkno umístěné na zádi vozu a velký difuzor zadního nárazníku s dvojící rour výfukového systému. Poslední změnou jsou pak 19“ kola a modrá metalíza Liquid Blue, kterou nalezneme i na konceptu Fordu GT. Ta ovšem podle dostupných informací pro modely ze sériové výroby dostupná nebude. Zákazníci si tak budou volit mezi černou Absolute, bílým Frozen, šedým Stealth a novým modrým lakem Nitrous určeným právě výhradně pro RS.

fofo20_54d0d70cb47ca

Ona absence změn se projevila i v kokpitu řidiče. Kde je ovšem nové RS opravdu silné je prostor pod přední kapotou. Zmizel těžký pětiválec a nahradil jej čtyřválec 2,3 litru, který si prošel premiérou již v novém Mustangu. Ten by měl zajistit lepší ovladatelnost a eliminovat nedotáčivost. Ford pro majitele tohoto vozu zanechal prostor pro další ladění vozu, ale i tak dosahuje výkon vozu před 320 koní a oproti Mustangu půjde nahoru i točivý moment 433 N.m. Tento výkon bude přenášen na obě nápravy a Focus tak bude mít pohon na všechna čtyři kola, což je nejvýraznější změna oproti předchůdcům.

fofo40_54d0d70dd3bdd