Aféra dieselgate přinesla automobilce Volkswagen řadu problémů. Ta tak byla nucena nastolit některé změny, které povedou do výroby. Dotknou se i motorárny v Mladé Boleslavi a výroby převodovek ve Vrchlabí. O práci se nyní bojí především zaměstnanci výroby konvenčních motorů.

Současným cílem Volkswagenu je ušetřit v příštích pěti letech asi osm miliard euro. Z toho důvodu se automobilka rozhodla mnohem více se soustředit na výrobu elektromotorů a nových převodovek pro elektrické automobily. S tím je však spojeno rušení pozic v motorárnách a výrobnách převodovek, což by se mělo dotknout několika tisíc pracovních míst.

Změny by se měly dotknout i automobilky Škoda, která je součástí koncernu VW. Do roku 2025 by se měla automobilka přeorientovat na elektromotory z důvodu povinného snižování emisí. Pro pracovníky ve výrobě klasických konvenčních motorů to tak znamená, že nyní mají velmi hornou půdu pod nohama.

Koncern v polovině října představil tzv. Pakt budoucnosti. Jedná se o smlouvu, která by měla nastolit výrobní program pro německé továrny a představuje budoucnost pro jejich zaměstnance. Odboráři Škoda Auto ale varují, že změna výrobního programu se nedotkne pouze Německa, také postihne i další koncernové značky. Jsou proto rozčílení nad tím, že smlouva mluví jen o německých zaměstnancích, ale o zaměstnancích z jiných států zde nepadlo ani slůvko.

Je proto potřeba přijmout řadu opatření. Mezi nimi by měla být snaha mladoboleslavské továrny nabrat co nejvíce nových produktů a zakázek. Samotný přechod na elektrický proud je úzce spjat s dopadem aféry dieselgate, která podle některých absolutně odrovnala dieselové agregáty u značky Volkswagen.

Šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh v říjnu uvedl, že by automobilka mohla po dobu deseti let propouštět za 2500 pracovníků ročně. V současnosti zaměstnává koncern přes 610 000 zaměstnanců. Škoda Auto má na tomto čísle podíl 27 tisíc zaměstnanců.