BMW ohlásilo vyvinutí zcela nové metody komprese vodíku. Možná si teď říkáte no a co, technologický pokrok jde stále dopředu, tak proč takové halo kvůli nějaké nové metodě jak stlačit vodík. Ono to však má své opodstatnění.
Vodíkový pohon je jednou z alternativ, jak pohánět vozy v příštích desetiletích. Ať už chceme či nechceme, klasickým palivům začíná hrát pohřební píseň a dokazuje to stále více se rozšiřující využívání hybridních pohonů, elektromobilů a také automobilů jezdících na vodíkový pohon.bm30_5633500e16b7e

Poslední kategorie má prozatím zástupců jen několika, jako například Toyotu Mirai. A to zejména z toho důvodu, že se až doposud nedařilo vodík upravit tak, aby nám mohl nabídnout ujetí velkého množství kilometrů na jedno natankování. Jak to tak vypadá, BMW však tomuto problému udělalo přítrž a přichází se zcela inovativní technologii, jak vodík stlačit tak, že nám nabídne opravdu slušnou dojezdovou vzdálenost. bm29_5633500df271f

Samotné BMW a Toyota mají společnou smlouvu o vzájemné spolupráci, právě v oblasti vodíkových pohonů, ovšem jak se zdá, vypadá to, že se smlouva týká pouze některých sektorů. Zatímco BMW na autosalonu v Tokiu ohlásilo vyvinutí této nové metody, u Toyoty o ní nepadlo ani slovo a tak asijský partner německé automobilky tak trochu ostrouhal. bm21_5633500d76e8e

Vodík by měl být ve vozech schraňován v nádržích při extrémně nízké teplotě, díky čemuž se zvýší kapacita tanků a také vzroste jízdní dosah vozidel. Tento dosah by měl překročit hranici 700 kilometrů a pochopitelně je v kombinaci i s palivovým článkem právě od Toyoty. Právě to je jeden z důvodů, proč se chování BMW nezdá příliš partnerské a BMW působí spíše tak, že si z Toyoty udělalo dojnou kravičku.bm29_5633500df271f

Nový systém by měl být používán až po roce 2020 ve svém vodíkovém sedanu. Zdali se však do budoucna něco nezmění, ukáže teprve čas.