Nová generace legendární 911 klepe na dveře a spolu s touto blížící se premiérou vznikají také nové diskuse nad tím, zda bude mít automobil motor vzadu či nikoliv.
Porsche 911 je ve světě automobilů neskutečným pojmem. Jeho vstup na scénu přišel v roce 1963 a okamžitě se stal něčím velmi ikonickým. Charakterizuje jí především plochý šestiválec za zadní nápravou. Nyní se pomalu začíná špitat o nové generaci, protože ta současná se prodává již čtvrtým rokem a součástí toho špitání je i mnoho spekulací.
Spekulace se prozatím točí především kolem příchodu hybridní verze. Ovšem po představení čistě sportovního modelu 911 RSR letos v listopadu se začalo spekulovat také o umístění motoru. Tento ostrý model má totiž motor před zadní nápravou a právě v souvislosti s tím se začalo polemizovat nad tím, zda se nejedná o jakési poselství do budoucna, kdy by nová generace mohla mít motor umístěny uprostřed. Spekulace jsou pak ještě přiživovány konkurenčním Chevroletem Corvette, který má mít motor také uprostřed, díky čemuž bude přetržena tradice sahající až do první poloviny padesátých let minulého století.
Ovšem nejnovější informace nasvědčují tomu, že i nová 911 bude mít motor umístěný za zadní nápravou. Důvodem pro zachování této koncepce s motorem uloženým vzadu však není jen hájení dávných tradic. Porsche má obavy, že jejich automobil s umístěným motorem uprostřed by již nemohlo dodržet klasický interiér dvou a dvou sedadel a více by se přiblížilo modelům Cayman a 718 Boxter.
Umístění motoru bychom tedy měli, a co počet válců? I ten zůstane stejný. Dočkáme se však rozšířen nabídky o hybrid s dojezdem pouze na elektřinu okolo 50 kilometrů. Nová generace by měla přinést také zvětšený rozchod kola a verze s pohonem zadních i všech čtyř kol. Představení společně s uvedením na trh se přepokládá do roku 2020.