Formule 1 vždy představovala jakousi surovou zkoušku mezi životem a smrtí, kdy jezdci jezdili na hranicích motorových možnosti a vždy se pohybovali jen několik centimetrů od nebezpečné kolize, která mohla mít i ten nejhorší konec.

Ovšem jak šel čas, ochranné prvky se začali zdokonalovat, tvary formulí měnit. Vše je nyní podřizováno bezpečnosti a výkon a jízdní vlastnosti jdou až na druhé místo. Automobily jsou doslova napěchované technologiemi, které je sice ženou kupředu, ale jaksi se nám vytratila ona surovost a chlad kovu. Místo toho slyšíme jen elektrické bzučení a vidíme světlo kontrolek. A právě tento fakt začíná velké spoustě fanoušků vadit a od F1 odcházejí. A nejnovější opatření zřejmě zlepšení situace nepřispějí, ba naopak.10_56a755e9998b6

FIA totiž začala testovat nový ochranný prvek pro řidiče. Mělo by se jednat o jakési lamely, které budou kroužit okolo hlavy jezdce a tím mu zajišťovat ještě větší bezpečí. Nečekejme tedy zasklenou střechu kokpitu automobilu, jako to ukazují některé studie, ale spíše futuristický prstenec okolo celého kokpitu. FIA toto opatření již testovala s velice pozitivními výsledky. 03_56a755e99526f

Pro toto opatření jsou také samotní jezdci. Předseda asociace jezdců GPDA Ales Wurz prozradil, že piloti s tímto opatřením jen souhlasí. Ochranné prvky jsou sice na velice vysoké úrovni, ale případy Wilsonna a Bianchiho jasně dokazují, že je ještě co zlepšovat a toto opatření by mohlo být krokem tím správným směrem.20_56a755e9a5050

Monoposty by tedy s touto novinkou měly vyjet na trať již v příštím roce. Co na to budou říkat samotní fanoušci F1 ukáže čas, ovšem něco nám našeptává, že se tato novinka nesetká s příliš velkým ohlasem. Protože co je to za závodění, pokud zde není ani procento možného risku. Vytrácí se adrenalin, s ním zábava a se zábavou v konečném důsledku také sledovanost a právě to by mohlo F1 úplně zničit. 81_56a755e9cc154