Jak se zdá, hybridní motory si začínají nacházet své stálé místo na celosvětových automobilových trzích, a nás to příliš nepřekvapuje. Vlastnit auto s hybridním pohonem je v dnešní době celkem logické rozhodnutí, které by měl každý alespoň zvážit. Jedná se totiž o velmi ekonomický krok, který však prospěje i životnímu prostředí. Automobilky si toto uvědomují a hybridní pohony se pomalu ale jistě začínají prodírat i do segmentu luxusních vozů. Příkladem může být i nová Audi Q7.

Volkswagen tento hybridní pohon představilo již u vozu Porsche Panamera, Cayen a pozadu by neměl zůstat ani Macan, tedy chystané nejmenší stuttgartské SUV. Řeč je zde o spojení zážehové šestiválce TFSI, o výkonu 245 kW, kterému sekunduje elektromotor, podávající výkon 70 kW. Velice zajímavá je také spotřeba motoru, která se pohybuje jen okolo 4 litrů benzínu na sto kilometrů a to je již celkem slušná hodnota.

Tento motor by měl být nyní usazen i do zbrusu nové Audi Q7, která by měla být představena na lednovém autosalónu v Detroitu. Jedná se o druhou generaci tohoto modelu SUV, o kterém zatím víme jen to, že bude využívat koncernovou platformu MLB, tedy stejně jako SUV od Bentley. Díky tomu se její hmotnost ve srovnání se současností sníží o 300 kilogramů, což by znamenalo, že se tento model dostane pod hmotnostní hranici Porsche Panamera S E-hybrid, které je díky elektrickému akumulátoru, o kapacitě 9,4 kWh, schopno dojet pouze za využití elektřiny až 36 kilometrů. Z toho tedy vyplývá, že by měla nová Audi Q7 být schopna počet takto ujetých kilometrů ještě navýšit.

Na přítomnost hybridních motorů i u luxusnějších aut bychom si tedy měly velmi rychle zvyknout a hlavně se je naučit efektivně využívat. Prospějeme tím jak sobě, tak i všem ostatním.