Skalní příznivci značky Mini se dočkali. Nový Mini Copper je tady! To samozřejmě není žádnou novinkou, ale nyní je konečně známo více informací, a to včetně samotného vzhledu vozu, a také jeho výbavy – tedy především z hlediska motorizace. Kdo očekával velké změny, ten se mýlil. Vůz Mini Cooper, tedy jeho třetí řada vypadá velmi podobně, jako předchozí edice. Automobilka tak vsadila na osvědčenou jistotu. Hlavní změny spočívají hlavně v zakulacení některých prvků, především potom světel. Zajímavostí je však i zcela nová platforma, a jelikož Mini spadá pod značku BMW, budou ji využívat i tyto vozy.

Srdcem každého auta je samozřejmě jeho motor. Ten je uložen napříč a svým výkonem bude pohánět přední nápravu vozu. Pokud vás zajímají konkrétní typy, potom budete určitě překvapeni, jelikož součástí nabídky by měl být poprvé v historii tříválec, který však dosáhne fantastického výkonu 100 kW. To vše nejenom díky využití moderních technologií, ale také díky tomu, že došlo k použití turbodmychadla a samozřejmě systému přímého vstřikování. Srovnáme-li vůz s předchozí verzí, potom nejenom že se zvedl výkon o 10 kW, ale také se zrychlila akcelerace, a Mini Cooper tak zvládne stovku za 7,8 sekundy, což je oproti předchozímu modelu výrazné zlepšení. Ten dosahoval hodnoty 9,1.

Nové Mini 2014

V nabídce bude samozřejmě i model s označením Cooper S, a pod jeho kapotou se již tříválce bát nemusíte, jelikož vás bude čekat dvoulitrový motor o výkonu 141 kW. Opět je vhodné srovnat se současným modelem, kdy se jedná o zlepšení výkonu, ale pouze o 7 kW. Škálu motorů je samozřejmě vhodné uzavřít dieselem, kterým se bude pyšnit verze Cooper D. I zde je však k dispozici pouze tříválec, a to o objemu 1,5 litru a výkonu 85 kW, což je taktéž mírné zlepšení, konkrétně o tři kilowatty. Co je však unikátní, to bude spotřeba naftové verze. Ta by se měla pohybovat na hodnotě 3,5 litru na 100 kilometrů. Toho zatím žádná verze Mini v historii nedosáhla.

Díky nové platformě se však u Mini očekává, že by v budoucnu mohlo vzniknout dalších několik derivátů, především se změněným rozvorem, pohonem čtyř kol, nebo také s hybridním pohonem, který by mohl výše uvedenou spotřebu a celkové emise ještě více snížit. Ty jsou však už nyní na velmi nízké úrovni a standardem je plnění normy Euro 6.