V Evropě jsou nejoblíbenější naftové turbodiesely, v Asii začínají být trendem elektromobily a v Americe? Americe stále vládnou staré dobré muscle káry, tedy automobily s neuvěřitelným výkonem a také neuvěřitelnou spotřebou. Jedním ze zástupců takovýchto automobilů je i klasická značka Dodge a její model Challenger.

Právě tento model se nyní dočkal nové verze SRT Hellcat a nutno říci, že číča je to pořádná. Jedná se o nejsilnější Challenger všech dob. Pod kapotou tohoto vozu burácí motor HEMI 6,2l s výkonem 441 kW, tedy neuvěřitelných 600 koní a točivým momentem 634 N.m. Majitel se pak může rozhodnout buď pro šestistupňový manuál, nebo nový osmistupňový automat TorqueFlite.

2Sám výrobce tvrdí, že model Hellcat není pro každého. A není se čemu divit, tento brutální stroj by mohl v rukou nepovolaného nadělat pěknou paseku. Od svých méně výkonných modelových sourozenců se liší hned několika prvky. Tím prvním jsou výrazně masivnější nárazníky s většími otvory pro nasávání vzduchu. Dále zde najdeme také vstup vzduchu přímo ve středu kapoty a dva velké výdechy po stranách vozu. Auto se může také pochlubit předním lízátkem a zadním spoilerem.

3
Součástí výbavy Challangeru jsou odlehčená kovaná dvacetipalcová kola, obutá do pneumatik Pirelli P Zero Nero a brzdovým systémem Brembo s šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 390 mm vpředu. Velikou zajímavostí tohoto vozu je také dodávaná dvojíce klíčů.

4

Jeden, dodávaný v černé barvě, nedovoluje plné využití vozu, tedy výkonu a nastavování podvozku a je tak vhodný spíše pro běžný provoz. Druhý klíč, červené barvy, umožňuje řidič využívat vůz na maximum a je tak určen pro ten největší požitek z jízdy. O tom zda se tento vůz dostane i na evropský trh není známo. Známá zatím není ani cena vozu. Můžeme se však domnívat, že to nebude částka malá.

5