Tesla Motors momentálně pracuje na konceptu svého vlastního elektřinou poháněného užitkového vozidla. To však nebude určeno na dálkovou dopravu. Tak pro co vlastně?

Model 3 je to, co Teslu v současné době zaměstnává nejvíce. Ovšem údajně by se již nyní měla rozbíhat práce i na vývoji nového sportovního automobilu, který by se měl představit do dvou let a který se měl těšit označení roadster. Ovšem je tu ještě další projekt, kterým by měl být první čistě elektrický nákladní automobil, kterého bychom se měli dočkat ještě letos.

Jeho snímek byl poprvé zveřejněn na letošní vědecké konferenci TED, kde byly odkryty i některé bližší detaily o této novince. Dozvěděli jsme se, že by se mělo jednat o velké a těžké vozidlo s dlouhým dojezdem, které bude spadat do kategorie největších vozidel, které jsou vůbec povoleny na amerických silnicích. Ovšem nejnovější informace prozrazují, že realita vozidla Tesla Semi bude trošičku jiná a to především co se dojezdu týče.

Letošní září nám přinese premiéru sedlového tahače značky Tesla, který však nebude určený pro dálkovou dopravu. Scott Perry coby ředitel společnosti Ryder Systém Inc. je zájemcem o tento tahač a měl se podle svého tvrzení od Tesly dozvědět, že automobil bude mít dojezd jen něco okolo 200 až 300 mil, tedy zhruba 322 až 483 kilometrů.

Krom toho měl Perry dostat také informace o kabině celého vozu, která má být v tzv. denním provedení, tedy že bude bez lůžka za sedadlem řidiče, které známe z klasických tahačů i v Evropě. Z toho tedy vyplývá, že Tesla Semi nebude tahačem pro dálkovou dopravu, ale spíše vozem pro regionální provoz, což zásadně změní cílovou skupinu zákazníků pro severoamerický trh.