Koncern Volkswagen schraňuje pod svými křídly celou plejádu dalších značek, mezi kterými je i Volkswagen a Seat. A to je důvod, proč se nyní rozhodl dělat mezi jednotlivými značkami o něco větší rozdíly.

Právě Volkswagen, Seat a Škoda jsou třemi nejsilnějšími hráči na evropském trhu a právě automobily od těchto značek mají mezi sebou často velmi mnoho společného. Tomu však chce Volkswagen zamezit a omezit tak překrývání a napětí v rámci celé skupiny. To prohlásil Mathias Müller, generální ředitel Volkswagenu. Vedení automobilky tak plánuje vytyčit nové zaměření pro VW, Seat s Škodu na základě 14 nově vzniklých zákaznických skupin.

„Nejdůležitější výzvou je (dosažení) perfektního pokrytí trhu s jasnými územími pro značky,“ řekl Müller na strategickém setkání s asi 400 manažery ve Wolfsburgu. „Musíme být nyní lépe schopni využít spolupráce, kterou naše jedinečná aliance značek nabízí, než jsme dělali doposud.“

Tento krok by pomohl uklidnit vztahy mezi jednotlivými značkami. Nejvíce vyostřené jsou mezi Německem a Škodou. Němečtí manažeři mají snahu omezit konkurenci značky Škoda a chtějí přesunout výrobu z Čech ven. Dále chtějí, aby Škoda více platila za sdílené technologie, což vyvolalo prudkou reakci v samotné Škodovce, což musel řešit sám premiér, které se sešel s vedením Škody.

Postavená značek je velice citlivým tématem. „Samozřejmě je někdy extrémní výzvou řídit tento tanker a vybalancovat (různé) zájmy,“. Dále tedy bude následovat snaha o větší rozlišení mezi prémiovými značkami a rozlišení strategie do dalších regionů