Automobilka Volkswagen má své logo v minimálních úpravách od začátku svého působení. Nyní se rozhodla k další změně, která by měla být poměrně zásadní.
Nové VW
Volkswagen je znám pro svůj konzervativní přístup a je to patrné i na vývoji jeho loga, které používá od svého začátku a jeho design procházel jen minimálními úpravami. Poslední změna přišla v roce 2012 a po šesti letech je čas opět na změnu, která by však tentokrát měla být poměrně výrazná.
Značka prý ztratila část své atraktivností tím, jak moc se snažila být německá. A nové log by jí mělo tuto chybu pomoci napravit. Mělo by se stát, více emotivnějším a barevnějším. Představeno bude v příštím roce a automobilka momentálně úzce spolupracuje hned s několika reklamními agenturami, které mají za úkol navrhnout co nejlepší logo. To by mělo oslovovat především mladé zákazníky a ukázat jim, že automobil není zdaleka překonaná záležitost. Nové logo by se tak mělo skvěle vyjímat nejen na maskách vozů, ale také na obrazovkách mobilů a tabletů.
Krom inovativního přístupu chce však automobil novým logem udělat definitivní tečku za aférou Dieselgate a zdůraznit své plány na úzké propojení jejich vozů s technikou elektromobility. Jako první by mělo být nové logo dostupné pro osmou generaci modelu Golf.
Změny s časem
Jak moc se současné logo automobilky promění, můžeme momentálně jen odhadovat. Jednoduché kruhové logo je však součástí automobilky již od jejího začátku a ještě před válkou byla písmena VW obkroužena ozubeným kolem spolu s motivem svastiky, tedy znakem nacistického Německa. V průběhu války však kříž zmizel a po válce zmizelo také ozubené kolo, které nahradil jednoduchý kruh. Postupem času přešel Volkswagen na modrou barvu loga, která je v různých odstínech používána dodnes. V roce 2000 dostal znak optickou plastičnost, což je součástí znaku i dnes.
Jak moc velkou transformací si logo projede, lze v současné době jen odhadovat. Jednoduchý kruh je však součástí loga již od začátku společnosti, kdy byla písmena VW obkroužena ozubeným kolem. Ještě před válkou byl znak doplněn svastikou, která však ještě v průběhu války zmizela a po válce se ozubené kolo proměnilo na jednoduchý kruh. Znak navíc dostal modrou barvu, která se během let proměňovala v nejrůznějších odstínech. Rok 2000 přinesl logu plastičnost, která bude součástí i nového loga.