Úspěšný crossover od Mitsubishi, kterého se ve dvou generacích prodalo téměř jeden milion kusů, byl v Ženevě představen se svou třetí generací.

Nově se Outlander oprostil od charakteristické přední masky Mitsubishi, známé pod názvem „jet fighter“ a dostal novou, která již není tak masivní, ale naopak velmi decentní, dynamická, ale přesto vzbuzující respekt.

Nová generace Outlanderu má velice vysoké boky, vystouplé linky pod bočními okny, čisté rovné plochy a ničím nepřekvapuje. Celkově design Outlanderu působí velmi vyrovnaným a elegantním dojmem.

V interiéru byly oproti předešlým generacím použity kvalitnější a lépe vypadající materiály – více na dotek příjemnějších měkčených ploch a ozdobné prvky v imitaci kovu či dřeva. Podle Mitsubishi má také nové provedení přístrojové desky umožnit lepší koncentraci řidiče, což doplňují velmi ergonomicky rozmístěné prvky ovládání na volantu a skvěle čitelné přístroje s obrazovkami ve vysokém rozlišení.

Nová generace se bude nabízet se dvěma motory zážehovým 2,0 l MIVEC s výkonem 110 kW (150 koní), která bude dostupná s pětistupňovou manuální převodovkou nebo bezstupňovou automatickou převodovkou (CVT) a vznětovým 2,2 l Clean Diesel se stejným výkonem, který bude dostupný s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Oba motory byly vybaveny novými technologiemi výrazně snižujícími spotřebu a dopad na životní prostředí. U zážehového „dvoulitru“ je to například zcela nový pohon ventilového rozvodu u vznětového motoru pak extrémně nízký kompresní poměr 14,9:1. Dále také konstruktéři z Mitsubishi optimalizovali strukturu karoserie, využili více prvků z vysokopevnostní oceli a dali novému Mitshubishi zcela nový systém Automatic Stop & Go (ASG), což se projevilo nezanedbatelným snížením hmotnosti a spotřeby. Obě motorizace se budou vyrábět jak s pohonem všech čtyřech kol, tak i pouze těch předních.

Co se týče nových bezpečnostních prvků, třetí generace Outlanderu jich nabídne hned několik. Z těch hlavních to je především adaptivní tempomat, který i při malých rychlostech, běžném i hustém provozu, udržuje bezpečnou vzdálenost za vozidly jedoucími vpředu. Dále přední xenonové světlomety nazvané Super-HID „Wide Vision“, které jsou podle Mitsubishi přibližně o 40% výkonnější než běžné výbojkové HID světlomety osvětlující vozovku ve velmi širokém úhlu oproti běžným výbojkovým světlometům. Dále také systém pro zmírňování následku čelní kolize, který detekuje překážky na vozovce před automobilem a automaticky aktivuje brzdy, aby zabránil kolizi. Kromě toho také nový systém varování před vybočením z jízdního pruhu, který upozorní řidiče pomocí vizuálního a zvukového signálu, když vozidlo opustí jízdní pruh.

O zvýšení komfortu posádky se bude starat nová dvouzónová klimatizace, skvěle odhlučněná kabina, široká a pohodlná sedadla ve třetí řadě rozdělená v poměru 50 na 50, která nahrazují současná nouzová sedadla.

Nový Outlander je také prostornější než přechozí generace – podlaha je při sklopení druhé a třetí řady sedadel dlouhá 1,69 m, což je oproti přechozí generaci nárůst o 335 mm a také je při sklopení tato plocha rovná, což usnadní převážení nadměrných zavazadel. Dále také bude nový Outlander vybaven zadní parkovací kamerou, s projekcí na displeji audiosoustavy. Nově budou páté dveře elektricky ovládané, avšak tento doplněk, stejně tak jako mnoho dalších bude jistě za nemalý příplatek.

Prodej třetí generace Mitsubishi Outlander bude zahájen v létě letošního roku a to nejdříve v Rusku, poté postupně ve zbytku Evropy a posléze v Japonsku, Oceánii a v Severní Americe.