Co si myslíte, že je pro vaší bezpečnost za volantem nejdůležitější? Bezpečnostní pás, airbagy, asistenční systémy? Asi se budete divit, ale naprostým základem bezpečné jízdy je nastavení volantu a sedadla.

Každý z nás stráví ve vozidle v průměru 4 roky svého života. Je to opravdu velké číslo a proto je důležité dbát na svou bezpečnost a zdraví, a to nejen krátkodobě, ale i dlouhodobě. Správné sezení se totiž podepisuje na zdravotním stavu i na následcích případné dopravní nehody.

Nastavení výšky:
Při nastavování výšku sedadla musíme zajistit perfektní výhled na silnici, zpětná zrcátka a přístrojovou desku. Kyčle by měly být ve stejné výšce jako kolena. Za nejlepší polohu je považována ta, při které se oči řidiče ocitají zhruba v poloviční výšce čelního skla. V momentě, kdy musíme hlavu sklánět či naklápět, je naše pozice špatná.01_57cffa9bbc7fb

Podélné nastavování:
Musíme zajistit, abychom měli co nejlepší přístup k pedálům, u kterých plné sešlápnutí nezpůsobí prohnutí trupu či tlačení stehna do sedáku. Pokrčení nohou by mělo být v rozsahu 95-135 stupňů. Nohy by neměly být propnuté.02_57cffaad0dfdf

Nastavení sedáku:
U něj je potřeba zajistit maximální podporu stehen a malou mezeru mezi podkolení jamkou a přední částí sedáku. Pokud to sedadlo umožňuje, vysuňte sedák tak daleko, aby co nejlépe podpíral stehna. Před podkolení jamkou však musí zůstat dva centimetry volného prostoru, pro co nejlepší krevní oběh.03_57cffab42eba9

Nastavení volantu:
Při nastavování volantu musíme dbát na to, abychom měli schopnost rychlých manévrů, měli ruce v takové poloze, aby nepřicházela jejich únava a mezi námi a volantem byl dostatečný prostor pro nafouknutí airbagu. Minimální vzdálenost hrudníku od volantu by měla být čtvrt metru. Nyní se jako nejlepší pozice pro držení volantu doporučuje devět a tři čtvrtě či osm a čtyři.01_57cffb4a6bbda