Srovnávat monopost F1 s obyčejným vozem je asi to samé jako srovnávat velrybu s vaší sousedkou. Velikost by seděla, ale to je asi tak všechno z podobných rysů. Vše na monopostu je naprosto výjimečné a unikátní a o volantu to platí dvojnásob.

Pokud by vás zajímalo, jak vlastně takový volant vypadá, můžete se s ním poměrně dost detailně seznámit díky video McLarenu. Na něm Mark Temple, tedy inženýr týmu F1 vysvětluje, k čemu slouží všechny ty knoflíky a čudlíky a co pomocí nich lze nastavit.

Volant je rozdělen do několika sekcí a hlavních ovladačů. V levé horní části najdeme přepínač na vypínání a zapínání rádia. Pod ním se pak nachází žluté tlačítko, které je overtake buttonem, který je používán při předjíždění pro krátkodobé navýšení výkonu. Dále na volantu najdeme zelené tlačítko s nápisem N, které značí neutrál.

Centrální plochu volantu vyplňuje displej, okolo kterého jsou ověnčeny další tlačítka napravo, nalevo i pod ním. Na spodní straně displeje nalezneme tlačítka se znaky plus a mínus. Ty jsou využívány společně s kruhovými přepínači pod displejem. Tyto tlačítka umožňují upravovat změny v nastaveni šasi a motoru. Každý z kruhových přepínačů může ovlivňovat až 14 různých věcí na celém automobilu.

Ovládací prvky jsou po volantu rozesety tak, aby byly co nejsymetričtější. Na pravé i levé straně je přibližně stejný počet ovladačů. Pomocí nic může jezdec například zobrazovat startovací mapu, popřípadě ovládat speed limiter při jízdě do boxů. Na samotném displeji se jezdi zobrazují zajímavé informace, jako jsou časy na kolo, nejrůznější varování ale také teplota motoru a pneumatik či brzd.