Prestižní značku Bugatti netřeba představovat, obzvláště ne modely Bugatti Veyron, které jsou více než jen mokrými sny svých příznivců. Ti nyní mohou obdivovat dva vozy, které k sobě mají blízko a doslova je lze označit za pokrevní bratry, tedy modely Grand Sport Vitesse a připravovaný Black Bess.
Bugatti se ráda chlubí limitovanými edicemi a to především svojí legendární šestkou tedy šesti vozy Bugatti Veyron, které mají být tím nejlepším, co kdy tato automobilka vyrobila. Zatím je ovšem na světě jen 5 legend a pátou z nich je právě model Black Bess, na který se podíváme zblízka.
Pokud vám již na pohled připomíná Grand Sport Vitesse (výše), tak je to tím, že z něho celý koncept vychází, podobu lze tedy hledat v každém směru. Black Bess bude letos oficiálně představen na autosalonu v Pekingu a tím odstartuje nejen šílený shon sběratelů po třech jediných modelech, které tato společnost vytvořila, ale také netrpělivé čekání na šestou a poslední legendu, kterou nás Bugatti v budoucnu překvapí.
Model Black Bess nebude překvapením svými vlastnostmi, ale především designem. Parametry jsou totiž prakticky totožné se svým předchůdcem, modelem Grand Sport Vitesse. Lze tedy očekávat 1200 koní, točivý moment 1500 N.m. a maximální rychlost, která se bude pohybovat kolem 410km/h. I tento model by se měl dostat z 0 na 100km/h za 2,6 sekundy a překvapením nebude ani karbonová konstrukce. Stejně tak jako všechny vozy Bugatti Veyron, tak i tento bude mít pod kapotou 8-litrový motor W16.
Odlišnost zde tvoří především využití zlata, kterým byl Black Bess ozdoben. Již od předních světel se, jako dlouhé řasy od očí, táhnou zlaté pruhy, které podtrhují tvar celé kapoty. Co by to bylo za legendu, kdyby se k vozu nevztahoval také příběh o jméně. Stejně tak jako Lamborghini pojmenovává své vozy po nejslavnějších býcích, tak i Bugatti si pokaždé přivlastní příběh, který dodá celé sérii zvláštní kouzlo.
Model Black Bess nese své jméno po koni lupiče Dicka Turpina, který měl překonat přes 300km za jedinou noc. Zároveň je vůz poctou svému předchůdci, kterým byl Type 18 Black Bess. Tento model byl oblíbeným vozítkem zakladatele společnosti, Ettorem Bugattim a zároveň vozem, který, v roce 1912, s přehledem vyhrál závod na Mount Ventoux.
Pokud se vám Black Bess líbí natolik, že byste ho chtěli jen pro sebe, tak se připravte na cenu, která bude v přepočtu 58 milionů korun a také na davy sběratelů, se kterými budete soupeřit o možnost vlastnictví tohoto vozu.