BMW na kantonském autosalonu odhalila koncept, který bude nejspíše základem pro novou generaci řady 1, která bude mít pohon předních kol.
V minulosti u BMW platilo pravidlo, čím menší, tím spíše pohon zadních kol, to se ovšem pomalu stává minulosti a už i řada 1 jezdí s pohonem předních kol. Prozatím do ní patří dvojice kompaktních MPV a crossover. Nyní je však řada i na zástupce klasické nižší střední třídy, která bude tvořena hatchbackem, sedanem a kombi. O budoucnosti zadokolkového kupé toho příliš nevíme. Ještě do nedávna se zdálo, že to zůstane u tradičního řešení. Ovšem s příchodem tohoto konceptu se tato domněnka značně rozplývá.
BMW totiž představilo předokolkovou řadu, která bude zdrojem pro sériově vyráběné modely a je dost nepravděpodobné, že by rozjížděla ještě další řadu ve stejné kategorii. Mnozí se obávali toho, že posunutí kol do přední části vozu, uškodí jeho vzhledu a dynamičnosti. Ovšem nic z toho se naštěstí nestalo a tak si vůz stále dokázal zachovat kompaktnost jdoucí ruku v ruce s dynamičnosti, které jsou pro jedničkovou řadu typické. Veškeré proporce jsou důmyslně vyvážené, záď není nikterak přehnaně dlouhá a přední převis je také přívětivě krátký, což nás těší.
Celkově auto působí velice sympaticky a dravě. O to se přičinila především příď vozu a boční prolisy, které navozují celkovou dramatičnost vozu. Navíc jemný přechod z bočnic do zadních lamp vozu, které mají celkem atypický tvar, taktéž dodává na atraktivitě.
Podíváme-li se do interiéru, nepřekvapí nás zde žádné vymoženosti. BMW se stále drží svých zajetých kolejí, které jsou v případě jedničkové řady jasně rovné, případně lichoběžníkové. Co se pohonu novinek týče, vůz bude nabízen spolu s tří a čtyřlitrovými motory, přičemž výkonnější z nich bude možné kombinovat s pohonem všech čtyř kol.