Nejmenší z mnichovských vozů čekají velké změny. Jeho dosavadní charakter bude zcela pozměněn a automobil již nebude zadokolkou.

Nové a jiné

BMW řady 1 je ve své druhé generaci na trhu od roku 2011. V automobilové praxi to znamená, že je čas na generační obměnu a tak se také v roce 2019 stane. Automobilka svou novinku již pečlivě testuje na dálnicích za Mnichovem, kde má značka své sídlo. První prototyp byl potkán ve společnosti nové trojkové řady. Díky tomu se můžeme podívat na unikátní špionážní fotografie.

Z BMW jedničkové řady se stane předokolka a to díky nasazení nové platformy UKL1, kterou bude sdílet s SUV X1 či MPV řady 2. Díky tomu se razantně zlevní výroba vozu a vnitřní prostory budou více bohatší. Z nedávného průzkumu navíc vyplynulo, že majitelé jedničkového BMW v podstatě ani netuší, jaký náhon jejich automobil má a mnoho z nich se domnívalo, že je to právě ten přední. Díky tomu má BMW volné ruce a ví, že se zákazníci této změny rozhodně nezaleknou.

Trochu více klasiky

Nezmění se však jen pohon vozu. Automobil bude mít také zcela jiné tvary, které z něj udělají v podstatě řadový hatchback. Ten se svými tvary bude velmi podobat modernizovanému 2 Activ Toureru.

Automobil je interně označen jako F40 a již nyní víme, že bude nabízen v pětidvéřové i třídvéřové variantě. Design bude navazovat na řadu 1 sedan, která je momentálně určená pro čínský trh, kde je již platforma UKL1 využívána.

Dát sbohem budeme muset vrcholné M140i, která bude nahrazena nadupaným čtyřválcem M135i. Šestiválec ta do budoucna bude sloužit pouze ve dvojkovém kupé a kabrioletu, které si i zachovají koncepci zadních kol. Třetí generace BMW řady 1 je plánovaná na rok 2019 a tak si na odhalení ještě chvilku počkáme.