BMW, Audi a Mercedes patří do tzv. německé svaté trojice, tedy mezi luxusní výrobce z Německa. Panuje proto mezi nimi určitá rivalita, která sem tam vypluje na povrch, tak jako se tomu stalo nyní mezi BWM a Audi.

Šach!

Celá aféra je pokračováním devět let staré reklamní strkanice ve které Audi prezentovalo na jednom ze svých billboardů svou novou A4 a u k ní napsalo jasný vzkaz Mnichovu: Jste na tahu! BMW na to zareagovalo tak, že zakoupilo billboard naproti této reklamní ploše a napsalo na ní k jednomu ze svých modelů: Šach!

LooooL!

Devět let stará strkanice má nyní své pokračování, které tentokráte vyvolalo BMW. To totiž umístilo před prodejnu Volkswagenu v tuniském La Goultte billboard, na který napsalo: Na rozmyšlení není nikdy pozdě. Audi si takovou věc samozřejmě nenechalo líbit a podle tradice na protilehlý billboard napsalo LOOOOL. Nezměníme značku, která vítězí. LOL je anglický výraz pro hlasitý smích a prostřední písmena jsou tvořena logem společnosti Audi.

Kdo z koho?

Zda přijde od Mnichova odpověď si musíme počkat. Ovšem tohoto pošťuchování si všiml celý svět a fotografie billboardů rychle obletěly internet. Ve výsledku se tak jedná o velice povedenou reklamu pro obě značky a to navíc zcela zdarma.

BMW si meziročně polepšilo o 4,3 procenta s prodanými 2 088 238 kusy. Konkurent z Ingolstadtu si polepšil o 0,6% s prodanými 1 878 100 kusů vozů Audi. Ovšem zatímco se tyto dvě značky navzájem popichují, třetí Mercedes se směje. Ten si totiž polepšil výrazně a to o 10% s prodanými 2 289 344 kusy svých vozů. BMW má ovšem v plánu do dvou let Mercedes předehnat.