Po samých novinkách, plánech a premiérách, bychom se také někdy mohli poohlédnout dozadu a trochu si zabilancovat. Dnes se podíváme, jak si stál český trh v roce 2014, tedy mezi měsíci lednem až prosincem. Dozvíme se, které automobily oslovily českého zájemce o nový vůz nejvíce a v jaké kategorii.

Podle očekávání se nejprodávanějším modelem v tomto období stala Škoda Octavia. Jak soukromníci, tak i firmy, si jich za letošek koupili 18 924 kusů, což Octávii dopomohlo k dvoucifernému podílu 10,7%. Jako druhý se umístil Rapid s 11 446 prodanými kusy. Fabia, která momentálně zažívá generační proměnu, si připsala podíl jen 4,8% s 8 152 prodanými kusy.

octavia

Nejdováženější jedničkou je Golf s 6 147 prodanými kusy a nejlepší pětici doplňuje Hyundai i30 s 5 677 kusy. Mezi další oblíbené vozy patřila Fiesta a mladoboleslavští SUV Yeti a luxusní Superb. Jak je patrné Škodovka nalezla konkurenci pouze v jediném segmentu a to MPV, kde byl Roomster předběhnut Hyundaií ix20.

golf

Mezi luxusními vozy vede suverénně Mercedes-Benz třídy S, kterého se prodalo 315 kusů. Druhá a třetí příčka zde patří vozům BMW 7 a Audi A8. O něco nižší vyšší střední třída patří BMW řady pět a to včetně liftbacků GT, které vycházejí z vyšší třídy BMW 7. Na druhé příčce se umístila Audi se svým modelem A6 AllRoad.

benz

Jak je vidět, Čech nedá na českou značku dopustit a je to celkem i logické. Velmi zajímavý je nárůst zájmu o BMW a ztráta Audi, hlavně v segmentu vyšší střední třídy.

bmw