Ferrari a cupé-cabrio, to vždy byla California. Novinka však od tohoto jména ustupuje a společně se změnou jména přichází také radikálnější přeměna vzhledu celého vozu. Jeho nástupce výrazně zhubl a jeho současný vzhled vypadá skutečně skvěle.

Oznámení, že se na Frankfurtském autosalonu objeví také nové cabrio-cupé od Ferrari bylo velkým, ovšem milým překvapením. Nástupce Californie se jmenuje Portofino, což je název malého města na jihu Itálie. Změn je tu však mnohem více a jsou patrné hned na první pohled. Automobil se vydal trochu jiným filosofickým směrem svého já.

Automobil je nyní mnohem, více agresivnější a nemá strach přihlásit se ke svým větším a dravějším bratrům z Maranella. Hlásí se k nim především svými detaily ve designu, mezi které patří například protažené přední světlomety, které jasně odkazují na model 812 Superfast.

Zatímco předchůdce měl trochu problémy s korpulentností svých tvarů a to zejména ve své zadní části, Portofino se snažilo tento problém zásadně redukovat. I přesto se však na zádi nachází stále velká masa plechu. Naštěstí ji šikovně rozbíjí difuzor, který je tvarovaný do velmi agresivní podoby a dává jasně najevo, že Portofino dokáže kousnout.

Co se interiéru vozu týče, ten řidiči poskytuje vše, co potřebuje v té nejmodernější podobě. Displeji to zde doslova přetéká a vy máte pocit, že sedíte skutečně ve Ferrari. Hlavní dotyková obrazovka má 10,25 palce a velmi kvalitní obraz díky vysokému rozlišení. Zaujme i volant, který je doslova poset tlačítky. Zde můžete najít vše potřebné co k ovládání vozu potřebujete, od tlačítka startu až po měnění jízdních řádů.

Potěší také skvěle zpracovaná přední sedadla, která vás obejmou a již nepustí. Díky tomu si budete moci užívat jízdu v zatáčkách naplno. Co však nepotěší vůbec jsou zadní sedadla, která jsou vyloženě nouzovým řešením.