Do oficiální premiéry legendárního Géčka od Mercedes-Benz nám zbývá několik dní. Pojďme se společně podívat na uniklou fotografii vozu a na zajímavé informace o technice automobilu.
Géčko od mercedesu je naprostou klasikou a ikonou. Legenda se začala vyrábět v roce 1979 a přesto, že blíží již třetí generace automobilu, vzhledově se automobil změnil jen minimálně. To však rozhodně neplatí pro její techniku. Nová generace nám přinesla nový podvozek a modernější zpracování interiéru. A co přinese plánovaná třetí generace vozu? Ta přijde 15. ledna a již nyní víme několik zajímavých informací o tomto automobilu.
Automobil je od svého začátku především offroadem, a proto si zachovává skvělé jízdní vlastnosti automobilu i v terénu. Automobilka ponechala u vozu žebřinový rám a také uzávěrky předního, zadního i nápravového diferenciálu, stejně jako redukční převodovky. Novinkou je nezávislé zavěšení přední části automobilu, které je uchyceno přímo k žebřinovému rámu. Zadní náprava zůstává tuhá, která však byla zcela přepracována. Všechny změny mají přispět k lepšímu komfortu i během jízdy na silnici, na které se bude většina majitelů nového G pohybovat nejčastěji.
Pro terénní potřeby je k dispozici G-Mode, který se sepne automaticky v momentě zamknutí některého z diferenciálů, popřípadě při zařazení redukce. Díky tomuto módu se upraví adaptivní podvozek, ale i řízení a reakce na plyn.
Pohon všech čtyř kol bude permanentně zapnutý. Síla motoru bude rozesílána na přední a zadní nápravu 60 ku 40 procentům ve prospěch zadní nápravy. Redukce bude nadále spouštěna pomocí tlačítka a to až do rychlosti 40 kilometrů v hodině.
Během jízdy na nezpevněných cestách pomůže také kamerový systém, který sleduje okolí vozidla a dynamickými čarami naznačuje šířku automobilu. Řidič díky tomu ví, zda daným místem skutečně prodeje. Automobil dále zvládne zobrazit aktuální náklon karoserie či kompas.