Automobilka Borgward se snaží oprášit svou zašlou slávu. Začala s velkým SUV, které představila ve Frankfurtu nad Mohanem a chystá se na produkci dalších modelů.
Již 54 let nás dělí od momentu, kdy německá automobilka Borgward vyprodukovala poslední vůz a od té doby sláva jejího jména pomalu zanikala. Nyní se však tato německá značka vrací zpět, díky novým vlastníkům z Číny a snaží se prodrat na výsluní. Toho se snaží dosáhnout prostřednictvím modelu BX7, který nyní slavnostně odhalila na frankfurtském autosalónu. Model se sice bude nejdříve prodávat pouze na asijském trhu, avšak do Evropy se vůz postupně časem také dostane a to nejspíše s ročním zpožděním.

20_55f2b0e802ee0

Z jaké techniky tento model čerpal je tak trochu záhadnou, ovšem jeho parametry 4,7 metrů na délku a výkon motoru prozrazují, že se s největší pravděpodobností jedná o techniku Audi Q5 a to i přesto, že bychom mezi těmito dvěma modely nalezli značné rozdíly, jako například možnost sedmi sedadel u BX7 nebo spojku BorgWarner místo mezinápravového diferenciálu Audi.

22_55f2b0e83671b

Design celého vozu v sobě nezapře německý původ, jen přední maska má trochu blíže americkým značkám. Co se interiéru týče, nevíme toho příliš mnoho, protože zatím nebyl představen, víme však, že může být až sedmimístný.  Automobil by měl nabídnout sedmipalcový displej multimediálního systému, WIFI hotspot nebo adaptivní tempomat. Řidič se při své jízdě bude také moci spolehnout na kamery kolem celého vozu, přednárazový systém, či systém automatického brzdění.40_55f2b0e858237

Pod kapotou můžeme nalézt hned dvě motorové verze. Tou první je dvoulitrový turbomotor o výkonu 165 kW. Druhou a velice zajímavou je plug-in hybridní duo o čtyřech válcích s výkonem 295 kW, tedy čtyřmi sty koňmi. Cena vozu by se v základu měla pohybovat kolem sedmi set korun, což je velice slušná cena, za kterou se automobilka nemusí vůbec stydět.