Ferdinand Porsche se v těchto dnech nejspíše otáčí v hrobě rychlosti několika set otáček za vteřinu. Společnost Porsche totiž představuje svůj koncept Porsche Mission E, který bude ke svému pohybu využívat pouze čisté elektrické energie.

Porsche se nám na veletrhu IAA představilo s čistě elektrickým prototypem ve sněhově bílé barvě, který Porsche je, ale zároveň i není. Dokážete si představit Porsche, které nevydává charakteristický zvuk dobře laděného motoru a místo něj jen jakési bzzzzz? My tedy moc ne.Porsche-Mission_E_Concept_2015_1024x768_wallpaper_04 (1)

On celý tento prototyp je tak trochu jiný. Má například tvary kupé, ale i přesto má dvojici proti sobě se otevírajících dveří. O pohon vozu se starají dva elektromotory, každý pro jednu nápravu. Ty dohromady poskytují výkon 445 kW, tedy 600 koňských sil, což automobilu umožní z nuly na sto vystřelit za 3,5 sekundy a na dvojnásobek pod 12 sekund.Porsche-Mission_E_Concept_2015_1024x768_wallpaper_03

I u tohoto vozu je samozřejmostí přibrzďování do zatáček a zatáčení se všemi čtyřmi koly. Při testování na Severní smyčce zajel vůz slušných osm minut, což dokazuje, že elektřina a sportovní vůz mohou jít ruku v ruce. I přesto je však jasné, že elektřina přináší řadu nevýhod. Tou největší je bezesporu příliš velký akční rádius, který je pro vozy s elektrickým pohonem typický a který se nemůže s tím u vozů s konvenčním pohonem, vůbec měřit. Nicméně alespoň papírově se zdá, že i tento problém se u Porsche podařilo překonat.Porsche-Mission_E_Concept_2015_1024x768_wallpaper_01

Co se ovšem povedlo nejvíce, je způsob dobíjení elektrické energie do vozu. To můžeme dělat hned dvěma způsoby. Buď klasicky přes kabel, kdy automobil píchneme do sítě, jak svíčky na vánočním stromečku, nebo přes cívku v podlaze, přímo v naší garáži a bezdrátově. Ohromující je ovšem rychlost dobíjení, která během čtvrt hodiny nabije auto tak, že je s ním možné ujet 300 kilometrů. Při plném nabití jsme pak schopni s vozem ujet mezi 400 a 500 kilometry.