Stáčení tachometrů je v naší republice velmi nepěkným, avšak častým nešvarem. O této problematice by si měl každý, kdo se chystá zakoupit ojetý vůz, alespoň něco zjistit a naučit se postupy, jak předejít koupi vozu právě s takto pozměněnými technickými údaji vozidla.

O tom, že Češi se stáčet nebojí, svědčí také průzkum společnosti Cebia, která za šest let svého průzkumu odhalila přes půl milionu vozidel se stočenými kilometry. Takovýmto upravováním údajů se samozřejmě majitelé, či prodejci, snaží navýšit prodejní cenu vozidla i přesto, že tímto činem porušují zákon. Nejčastější riziko stočených kilometrů hrozí u vozidel značek Škoda, Volkswagen, Ford, Peugeot a BMW.
Jenom tento rok zaznamenala společnost přes 100 000 stočených vozidel. Jedinou dobrou zprávou je, že podíl těchto vozů neroste a tvoří nelichotivých, avšak konstantních 40%. Díky většímu zájmu motoristů však roste počet prověření, která mají za úkol odhalit zásahy do počtu kilometrů u ojetého automobilu. Společnost Cebia prověří za jeden měsíc zhruba 50 000 vozidel. Většinu z nich dokonce 2x. Průměrný kupující prodělá na nákupu 20 000 Kč, když se to vynásobí počtem podvedených řidičů, tak nám vyjde výsledek, že společnost, svým jednáním za celou dobu existence, ochránila klienty před ztrátou více jak 10 miliard korun.

1
Rekord v počtu stočených kilometrů drží Volkswagen Passat, u kterého byl počet najetých kilometrů změněn z 750 000 na 250 000 kilometrů. Hned za ním se drží Superb, který byl stočen o 348 000 km na 150 000 km. Na třetím místě se umístila Octavia stočená o 192 000 km na 81 000 km. To jsou vskutku alarmující hodnoty, které dokazují drzost prodejců. Právě proto byste se vždy při výběru ojetého automobilu měli obrátit na odborníky, kteří vám rádi udělají revizi najetých kilometrů na voze a vy si tak díky nim budete jistí, že nekupujete pomyslného zajíce v pytli.