Stáčení kilometrů u ojetých vozidel je praktikou, u které by si leckdo mohl myslet, že je již vymýcena. To je ovšem velmi bolestný omyl, který nyní potvrdila i společnost Cebia se svou každoroční statistikou, která není vůbec pěkná.

Stáčí se dál
Stáčení kilometrů se u nás provádí i nadále. Nejčastějšími modely, které mají stáčené kilometry, jsou Octavia, Fabia a Passat. Pokud se podíváme na procentuální hodnoty, zjistíme, že realita je opravdu tragická. U modelů Octavia dochází ke stáčení měřidel počtu najetých kilometrů v 49% případů. V praxi to tedy znamená, že každý druhý ojetý vůz má přetočené kilometry. V případě dalších dvou modelů, tedy Fabie a Passatu, dochází k přetáčení v 45% případů.

A kdo dále?
Krom Značek Škoda a Volkswagen se u nás nejčastěji s přetáčením setkáte u modelů od BMW, Fordu, Audi a Renaultu. Nejméně stočených kilometrů pak zaznamenávají automobilky korejské, tedy Hyundai a Kia. U Hyundaie bylo minulý rok nalezeno pouze 18% prodaných vozidel se stočeným tachometrem a Kie jen 16%.

Rekordmani
Bohužel i v tomto odvětví máme několik smutných rekordmanů. Mezi ně patří Volkswagen Passat, který měl stočeno 500 tisíc kilometrů, ze 750 tisíc na 250. Dalším rekordmanem je BMW, které bylo stočeno ze 431 tisíc kilometrů na 43,1, a to jednoduchým odmazáním jedné nuly na konci. A ještě přidáme jedno BMW, kterému kdosi ubral celých 460 tisíc kilometrů.