Víte, jaké automobilové značky mají z jednoho svého prodaného kusu největší profit? Samozřejmě jsou to ty, které se řadí k nejluxusnějším. Ovšem daří se i obyčejným značkám, jako je například Škoda. Ta je na tom dokonce lépe než Volkswagen či Renault.

Škoda podle statistika patří mezi tři vůbec nejúspěšnější značky v Evropě. Před ní je již pouze Ferrari a Porsche. Statistika je vytvářena na základě EBIT, tedy marže z jednoho vozu, která u Škodovky dosahuje výše 9,6%. To je číslo, které mají lepší již jen společnosti Porsche a Ferrari. Marže označuje zisk před započtením úroků a zdanění, což ukazuje, jak efektivně dovede společnost prodej vozu přetransformovat v zisk. Škodovce se tato činnost velmi daří a překonává dokonce takové značky jako je BMW, Mercedes či Audi.

Vysoké marže jsou důsledkem především prodejních úspěchů značky, ale také nižších mezd v tuzemsku a efektivní výroba. Továrny značky Škoda patří mezi nejmodernější v Evropě a také mezi vůbec nejvytíženější.

Pokud se však zaměříme na poměr zisků na jeden vůz, Škoda se nám propadne. Na jednom voze v průměru vydělá zhruba 43 tisíc korun. Na špici tohoto žebříčku se opět tlačí nejluxusnější značky, které díky drahému zboží vydělají nejvíce.

Zde je přeborníkem opět Ferrari, které na jednom voze vydělá 1,5 milionu korun. Hned v závěsu je Porsche s výdělkem 422 tisíc korun na jednom kusu. Naopak Opel na svých prodaných kusech vydělá jen 5 100 korun, ovšem pro něj se i tak jedná o pozitivní zprávu, protože v minulosti na prodejích automobilka prodělávala. Seat je na tom z koncernu Volkswagenu asi nejhůře se ziskem 9 100 korunách na jednom voze. Ovšem ani Volkswagen si nestojí nejlépe. Jeho marže činí 10 700 korun na jednom voze v průměru. Není se tak čemu divit že Volkswagen nedávno vyhlásil snahu marže navýšit.