Moderní pohony typu plug-in hybrid a extrémní úspora spotřeby paliva. To je budoucnost, která nyní zajímá téměř všechny automobilky světa a ani Škodovce se tato problematika nevyhýbá.
Plug-in hybridy se pomalu ale jistě vkrádají do automobilového světa a začínají vytlačovat standardní zážehové a spalovací motory. Začínají se objevovat v nabídkách všech velkých světových značek a jak to tak vypadá, nevyhne se jim ani Škodovka. Ta vidí budoucnost vozů ne v tom, zda budou schopny jezdit bez řidiče, ale v tom jakou spotřebu budou mít. Je jen otázkou času, kdy přijde generace, která vymění klasické motory za ty, které spotřebují maximálně dva litry paliva na 100 kilometrů.

ma-skoda-auto-elektrickou-budoucnost-630x300c

Podle slov Škodovky jsou technologie pro vyvinutí vozů s tak malou spotřebou k dispozici, stejně jako potřebné know-how. Ovšem problém je v tom, že zákazníci na tyto typy vozů ještě nejsou připraveni. Jde o to, co je zákazník schopen akceptovat, a co zaplatit. Ovšem jak se zdá, cena hybridních vozů, i přes své původní vysoké ceny, bude postupně klesat a to dokonce pod cenovou hladinu klasického turbodieselu.

skoda-vision-wrc_295x195

Ke snižování cen hybridů povede především nutnost jejich využívání v důsledku stále se zvyšujících nároků na produkci emisí. Právě zde jsou hybridy či plug-in hybridy tou nejrozumnější volbou a takový turbodiesel už o moc čistší udělat zkrátka nepůjde. Spalovací motory začnou čím dál tím více hrát až druhé housle a budou pouze sekundovat elektromotorům, kterým budou pomáhat s prodlužováním dojezdových hodnot.

13934999853-660x371

Velmi brzy se tak i u Škodovky stane to, že litrové TSI bude vrcholná motorizace nabízených modelů. Co nejvýkonnější automobily totiž začnou velmi brzo ztrácet na své atraktivitě. Chápání vozu se totiž pomalu ale jistě mění z předmětu, kterým ukazujeme své bohatství a ego na předmět pro nutnou přepravu z místa na místo.