Nová, již pátá generace modelu Micra od Nissanu se pomalu blíží. Měla by být doposud největší a používat nejkvalitnější materiály, jaké doposud byly u Micry použity.
třetí generace Nissanu Micra patřil mezi lety 2002, až 2010 patřil mezi vůbec nejmenší zástupce své třídy jinak tomu není ani u generace čtvrté, která je aktuálně na trhu. To by se ovšem mělo s příchodem generace páté změnit.

ni20_54f5cd4e6cc08

Pátá generace by měla opustit od svého bublinovatého tvaru. Typičtější by pro ní měly být tvary s ostrými liniemi, která se poprvé představí na letošním autosalonu v Ženevě, které na sobě ponese konceptový model Sway. Krom designu se nám změní také velikost vozu a to jak do výšky, tak i do šířky.

ni32_54f5cd50c9c68

V souvislosti se zvětšením vozu se na trhu objeví prostor pro nový menší vůz. Ovšem Nissan nechce potvrdit, zda by chtěl dále tuto vzniklou díru uvolnit či nikoliv. Pokud se však podíváme na projekty, které Nissan momentálně vede, žádný malý vůz zde nenajdeme. Proti mluví také ukončení vývoje modelu Pixo.

ni01_54f5cd4c898df

Krom nového designu se chce nová Micra pochlubit také zcela novým pojetí kvality materiálů v interiéru a jejich zpracováním. Právě mezi třetí a čtvrtou generací došlo k rapidnímu snížení kvality, díky čemuž interiér vozů působil velice lacině a nekvalitně a cestující se v něm necítí moc příjemně.

ni090_54f5cd4dbc170

Nová generace by měla dorazit v příštím roce a svým charakterem by se měla navracet zpět ke svým evropským kořenům. A pro tento trh bude primárně určena. Momentální model je laděn jako vůz globální a do Evropy je dovážen z Indie. Výroba tohoto modelu má probíhat ve Francii. Bláže v továrně Renaultu ve městě Flins poblíž Paříže. Plán výroby je 132 tisíc vozů ročně, což není zrovna malé číslo. Podvozky budou vyráběny v Le Mans. Alianční partner Nissanu zde má v plánu investovat přes sedm milionů eur.