Elektrifikace je nezadržitelná a platí to také u Volkswagenu. Tento trend prostupuje i touto automobilkou, která tím chce napravit aféru Dieselgate. Ovšem její snahy možná způsobí další velké problémy.

Zase?

Aféra je spojená s Volkswagenem, který se nyní dostal pod drobnohled Spolkového dopravního úřadu KBA. Automobilka totiž nedávno ohlásila, že některé z jejích elektromobilů mají problémy s nabíječkami. Ty mohou obsahovat jedovatý kov kadmium. Dodavatel ovšem nikde tuto skutečnost neuvedl.

Majitele těchto elektromobilů však nemusí mít z ničeho strach. Podle slov automobilky nepřijde uživatel s kovem vůbec do styku a neděje se tak ani v servisu. Nebezpečný kov je totiž součástí spínače, který je uložen do pevně zataveného pouzdra. Teoreticky by tak nemělo být ovlivněno ani životní prostředí, ovšem automobily obsahující tento typ kovu nesplňují evropskou legislativu. VW si tak produkci elektromobilu bude muset pozastavit a nahradit zařízením od jiného dodavatele.

Problém má i pošta

Problém podobného typu se týká také společnost Deutsche Post a jejích elektrických Streetscooterů. Nejdříve v nich byl zjištěn vysoký obsah olova a následně přišla zpráva také o jedovatém kadmiu.

KBA se již k situaci vyjádřilo s tím, že vysoký obsah těžkých kovů registruje, ovšem neuvádí další příslušné kroky. Zatímco VW chce celou situaci okamžitě řešit, pošta přistupuje k celému problému opačně a vinu odmítá s tím, že jsou její výrobky vyrobeny v souladu s aktuálními směrnicemi.

I pošta by mohla mít tyto problémy kvůli chybě dodavatele, i proto přislíbila, že pokud se skutečně kovy v jejích zařízeních najdou, okamžitě učiní příslušná opatření.