Koronavirus je stále větším strašákem obcházející téměř celý svět a ovlivňující i řadu míst, kde bychom to ani nečekali. Týká se to například automobilek, které omezují čínskou produkci a ruší cesty do Číny.

Striktní opatření

Epidemie koronaviru v posledních několika týdnech hýbe světem. Počet nakažených neustále roste, a to především v Číně, kde se tento virus poprvé objevil. Více případů hlásí také Evropa a Světová zdravotnická organizace WHO vyhlásila globální stav zdravotní nouze, což se stalo teprve pošesté v historii. I proto reaguje řada podniků, automobilky nevyjímaje.

Produkce v Čínských továrnách je v těchto dne nižší kvůli období oslav čínského Nového roku, který připadl na 25. leden, epidemie koronaviru ale nižší výrobu ještě prodlouží. Automobilky totiž musejí reagovat na dodavatele, kteří výrobu dílů také omezují. Například Bosch má dva závody přímo v epicentru nákazy ve Wu-chanu.

Volkswagen, který je nevětším zahraničním výrobcem v Číně, už tradičně nařídil svým 3 500 zaměstnancům v Šanghaji, aby po prázdninách souvisejících s oslavami čínského Nového roku dva týdny nechodili do práce a zůstali doma. Podobně závody s lokálními partnery FAW a SAIC zůstanou uzavřeny minimálně do 10. února.

Zavřeny zůstanou také čínské závody BMW. Tamější zaměstnanci kanceláří sice budou pracovat i nadále, ale dostanou home office.

Epidemie se týká také tuzemské Škodovky, která odložila veškeré pracovní cesty svých zaměstnanců do země až do odvolání. Evakuaci pracovníků, kteří v zemi pracují dlouhodobě však firma prozatím neplánuje.

Koronavirus by mohl zasáhnout i do konání letošního šampionátu F1. Čína totiž zakázala hromadná shromáždění, což ovlivnilo již tamější závodní šampionáty. Vyloučeno není ani zrušení závodu série elektrických Formulí, který by se měl odehrát v březnu.